واکنش ترامپ بعد از استقرار تسلیحات هستوی روسیه در بلاروس "امریکایی ها دعا کنید"

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Дональд Трамп во время пресс-подхода перед своим отлетом в Детройт
Президент США Дональд Трамп во время пресс-подхода перед своим отлетом в Детройт - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2023
عضو شوید
ترامپ از امریکایی ها خواست بعد از تصمیم روسیه برای قرار دادن تسلیحات هستوی در بلاروس دعا کنند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده امریکا، پس از تصمیم روسیه برای استقرار تسلیحات هستوی تاکتیکی در خاک بلاروس، از امریکایی ها خواست تا دعا کنند، در حالی که او از مشکل نگهداری تسلیحات هستوی امریکا در اروپا اشاره‌ نکرد.
ترامپ در شبکه اجتماعی "حقیقت اجتماعی" خود مینویسد: "همان طور که پیش بینی کردم، ما اکنون با "چیزهای خطرناک" بازی می کنیم. کلمه "ه" (هستوی) اکنون موضوع اصلی است. این وضعیتی است که ما ایجاد کرده ایم، دقیقاً وقتی دولت شما توسط افراد بی کفایت اداره می شود. یگانه چیزی که می توانم به شما بگویم این است که دعا کنید."
قابل یادآوری است که پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که مسکو و مینسک توافق کردند که بدون نقض تعهدات بین المللی، سلاح های هستوی تاکتیکی را در بلاروس مستقر کنند. پوتین توضیح داد که روسیه تسلیحات هستوی خود را به بلاروس منتقل نمی‌کند، بلکه همان کاری را انجام می‌دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام داده است، زیرا امریکایی ها "به خدمه (متحدان) خود، پیلوت های خود آموزش می دهند که در صورت لزوم از این نوع سلاح استفاده کنند.
Лидер КНДР Ким Чен Ын и высокопоставленный военный чиновник Ким Чен Сик осматривают баллистические ракеты средней дальности Хвасон-12  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2023
کیم جونگ اون؛ تولید تسلیحات هستوی را افزایش دهید
گفتنی است که ایالات متحده 100 سلاح هستوی تاکتیکی را در اروپا و ترکیه نگه می‌دارد. بارهایی با ظرفیت 0.3 تا 50 کیلوتن برای بمب های B61-3 و B61-4 در شش پایگاه در پنج کشور ناتو - بلجیم، آلمان، ایتالیا، هالند و ترکیه ذخیره می شود. کارشناسان خاطرنشان می سازند که 100 فروند هستوی دیگر در خاک ایالات متحده مستقر شده اند، "برای استفاده بالقوه توسط طیاره های بمب افکن ایالات متحده برای حمایت از متحدان خارج از اروپا، به ویژه در شمال شرق آسیا."
واکنش نادرست تعدادی از کشورها به تصمیم استقرار تسلیحات هستوی تاکتیکی فدراسیون روسیه در بلاروس گیج کننده است، در شرایط جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه، ساده لوحانه است که روی عدم وجود هرگونه نظامی حساب کنیم. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پیشتر گفته بود که اقدامات متقابل فنی از مسکو انجام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала