واکنش غرب در جلسه رأی گیری شورای امنیت به قطعنامه روسیه چه خواهد بود؟

© Photo / ForsvarskommandoenМесто утечки на газопроводе "Северный поток-2" у берегов датского острова Борнхольм
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
عضو شوید
کارشناس مسائل سیاسی: غرب به حمایت از قطعنامه در مورد حملات به سرمایه گذاری مشترک، تظاهر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر کونکوف، تحلیلگر سیاسی، در رادیو اسپوتنیک درباره چگونگی پایان رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه روسیه برای بررسی خرابکاری در نورد استریم صحبت کرد.
الکساندر کونکوف، کارشناس علوم سیاسی معتقد است که قطعنامه روسیه در مورد بررسی خرابکاری در نورد استریم بعید است در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود، کشورهای غربی سعی خواهند کرد چیزی را ایراد بگیرند.
رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد قطعنامه روسیه مبنی بر درخواست از دبیرکل این سازمان برای ایجاد کمیسیونی برای بررسی خرابکاری در خطوط نورد استریم در ساعت 15:00 به وقت محلی در 27 مارچ برگزار خواهد شد. این قبلاً در گزارش شده بود. ماموریت دائمی فدراسیون روسیه. چین یکی از نویسندگان این سند بود. مسکو و پکن در تلاش هستند تا به شفاف سازی بی طرفانه شرایط اضطراری در خطوط لوله گاز در سپتامبر 2022 دست یابند.
الکساندر کونکوف به اسپوتنیک گفت: ما می‌توانیم نتیجه رای‌گیری را فرض کنیم. می‌بینیم که هم در داخل سازمان ملل و هم در شورای امنیت انواع مخالفت‌ها با ابتکارات کاملاً طبیعی روسیه و چین در مورد تحقیق درباره جنایت کاملاً بی‌سابقه، حمله تروریستی علیه وجود دارد. واضح است که این یک تصمیم سیاسی خواهد بود و امروز تصمیمات سیاسی کاملاً قابل پیش بینی اتخاذ می شود. کشورهای غربی به احتمال زیاد این پیشنهاد را خراب می کنند و به آن رای منفی می دهند. و حتی اگر غرب تظاهر به حمایت کند، مطمئناً یکی از سه کشور غربی، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در موردی ایراد خواهد گرفت یا می گوید که هیچ کمکی به روسیه و پیروی از او وجود ندارد.
به نظر وی، تنها استدلال کشورهای غربی برای جلوگیری از این سند ممکن است این باور باشد که توانسته اند ردپای خود را بپوشانند.
الکساندر کونکوف معتقد است: "زمان در این مورد با واقعیت هایی که می تواند به اطلاع عموم تبدیل شود بازی می کند. و اتفاقاً این تنها دلیلی است که کشورهای غربی می توانند با تحقیقات بین المللی موافقت کنند. زیرا آنها می توانند مطمئن باشند که همه چیزهای لازم قبلاً پنهان شده است. البته، شما می توانید مسیرهای خود را پوشش دهید، اما یک تحقیق با وضعیت شورای امنیت سازمان ملل متحد، دستور می دهد تا همه اطلاعات را به دست آورید، همه سوابق را تا ماهواره ها بالا ببرید، موضوع تبلیغات و شفافیت وضعیت را تغییر می دهد."
Место утечки на газопроводе Северный поток. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
وزارت خارجه روسیه شرایط بازسازی "نورد استریم" را اعلام کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала