وزارت خارجه روسیه شرایط بازسازی "نورد استریم" را اعلام کرد

© Photo / ForsvarskommandoenМесто утечки на газопроводе "Северный поток". Архивное фото
Место утечки на газопроводе Северный поток. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه: احیای نورد استریم در صورت وجود اراده غرب امکان پذیر است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری بیریچفسکی، مدیر بخش همکاری های اقتصادی وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت: سرنوشت خطوط لوله گاز نورد استریم هنوز مشخص نیست، آسیب ها قابل ترمیم است، اما برای این کار باید پیش نیازهای خاصی از سوی غرب وجود داشته باشد. .
وی در مصاحبه ای گفت: "در این مرحله، صحبت در مورد سرنوشت آینده سیستم خط لوله گاز نورد استریم بسیار دشوار است. به طور کلی، به گفته کارشناسان، رشته های آسیب دیده قابل ترمیم هستند."
بیریچفسکی گفت: "همانطور که اشاره شد، محل های گسیختگی در عمق حدود 100 متری قرار دارند و این از نظر فنی امکان انجام کارهای تعمیری را فراهم می کند. با این حال، باید پیش نیازهای سیاسی و اقتصادی برای این کار وجود داشته باشد. اقدامات فعلی کشورهای غربی برای جلوگیری از تحقیق در مورد حمله تروریستی در تاسیسات انرژی خود، گواهی بر عدم علاقه به روابط عادی با روسیه در بخش انرژی دارند."
انفجارها در 26 سپتامبر 2022 به طور همزمان در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم 1 و نورد استریم 2 رخ داد. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. در 31 اکتوبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گزارش داد که گازپروم اجازه دارد محل انفجار را بازرسی کند و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین گفت که انفجار در خط لوله گاز یک اقدام تروریستی آشکار است.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، در 8 فبروی تحقیقات خود را در مورد انفجارهای نورد استریم منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه در جون 2022 تحت پوشش رزمایش‌های بالتوپس توسط نیروی غواصان دریایی امریکا پشتیبانی متخصصان نروژی کار گذاشته شده بود. به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً، پنتاگون به اسپوتنیک گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
Президент США Джо Байден разговаривает с журналистами после встречи лидеров G7 И НАТО на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
دروغ بایدن در مورد "نورد استریم" افشا شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала