واکنش معاون بخش زنان دیدبان حقوق بشر به مقاله متقی؛ دروغ های شاخ دار + عکس

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
عضو شوید
وب‌سایت خبرگزاری الجزیره مقاله‌ای از امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی را منتشر کرده و آقای متقی در این مقاله وضعیت افغانستان را رضایت‌بخش توصیف کرده است.
معاون بخش زنان دیدبان حقوق بشر به نشر این مقاله در الجزیره واکنش‌ نشان داده و آنرا "دروغ‌های بی‌چون و چرا" توصیف کرده است.
این مقاله روز پنج‌شنبه، سوم حمل در وب‌سایت الجزیره منتشر شده و مقتی ادعا کرده که وضعیت کلی افغانستان نسبت به سالهای گذشته بهبود یافته است.
در حالی که امارت اسلامی مخالفت خود با فرهنگ و جشن‌های باستانی مردم را پنهان نکرده و به گونه‌ی آشکار شماری از جشن‌های تاریخی به شمول نوروز را "رسم مجوسی" و مرتبط به "عصر جهالت" عنوان کرده اما امیرخان متقی در مقاله خود گفته که به ما به تنوع فرهنگی احترام می‌گذاریم.
در مقاله آمده است که "ما تنوع و تاریخ غنی خود را جشن می‌گیریم و به آن افتخار می‌کنیم. ما اعتقادی به تحمیل خواست اکثریت بر اقلیت نداریم. از نظر ما، هر شهروند کشور جزو جدایی‌ناپذیر یک کل جمعی است."
امیرخان متقی گفته است "ما فکر می‌کنیم که یک فرصت منحصر به فرد برای آغاز نزدیکی بین افغانستان و جهان به وجود آمده است."
الجزیره در حالی اقدام به نشر مقاله متقی در سایت خود کرده که محرومیت دختران از آموزش از مرز ۵۵۰ روز گذشته و فقر دامن ۹۷ درصد مردم افغانستان را گرفته است.
معاون بخش زنان دیدبان حقوق بشر در توییتی الجزیره را بخاطر اینکه وب‌سایت خود را در اختیار "طالبان" قرار داده سرزنش کرده و نوشته است: "شرم بر شما، Aljazeera، که پلتفرم خود را به طالبان ارائه دادید تا دروغ‌های بی‌چون و چرا را منتشر کنند."
شماری از رسانه‌های داخلی نیز اظهارات سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی را با توجه به تحقیقات میدانی که در افغانستان انجام شده به راستی‌آزمایی گرفته و آنرا "مشتی دروغ" توصیف کرده‌اند.
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2023
طالبان: داعش کجا بود؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала