طالبان: داعش کجا بود؟

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2023
عضو شوید
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی همزمان با تشدید حملات تروریستی در افغانستان ادعا کرده داعش در افغانستان وجود ندارد.
آقای متقی روز یک‌شنبه، بیست‌وهفتم حوت در مصاحبه با تلویزیون وابسته به طالبان گفته است که "داعش و گروه‌های مخالف در افغانستان وجود ندارند. اگر حادثه‌هایی که رخ می‌دهد، از خارج سازماندهی می‌شود."
او در حالی این اظهارات را مطرح کرده که اخیرا حملات انجام شده از سوی داعش در نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته و در آخرین مورد اعضای داعش در مزار شریف با نیروهای طالبان درگیر شدند.
پیش از آن داعش مسوولیت حمله‌ی انتحاری در مزار شریف را بر عهده گرفت که والی طالبان را در دفتر کارش از پای درآورد و این گروه همچنان مسوولیت حمله بر تجمع خبرنگاران در مزار شریف نیز قبول کرده است.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
درگیری بین طالبان و داعش در مزار شریف
همچنان بسیاری از کشورهای همسایه افغانستان، کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای آسیای مرکزی از فعالیت داعش در افغانستان و احتمال گسترش فعالیت‌های تروریستی این گروه ابراز نگرانی کرده‌اند.
مایکل کوریلا، رئیس ستاد مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) نیز چند روز قبل در پیوند به افزایش تهدیدهای داعش از خاک افغانستان گفت که "تخمین فرماندهی من این است که شاخه‌ خراسان داعش می‌تواند در کمتر از شش ماه عملیاتی علیه منافع ایالات متحده آمریکا یا سایر کشورهای غربی انجام دهد؛ بدون اینکه از قبل هشداری داده باشد."
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
ارزیابی فرمانده سنتکام: داعش تا شش ماه دیگر می‌تواند یورش خارجی در برابر امریکا انجام دهد
امیرخان متقی که به نظر می‌رسد در واکنش به اظهارات مایکل کوریلا حضور داعش را در افغانستان را انکار کرده گفت که اظهارات در این مورد (حضور داعش در افغانستان) مغرضانه است. از داخل مرزهای ما هیچ خطری برای هیچ کشوری وجود ندارد. امنیت اکنون در افغانستان نسبت به ۲۰ سال گذشته بهتر شده است. کسی که چنین حرفی می‌زند، یا آگاهی ندارد یا مغرضانه حرف می‌زند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала