- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

زلنسکی به ناممکن بود ضدحمله به دلیل کمبود مهمات اعتراف کرد

© AP Photo / Petr David Josekウクライナ軍
ウクライナ軍 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
عضو شوید
زلنسکی: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کمبود سلاح و مهمات نمی توانند اقدام متقابل انجام دهند.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه با روزنامه جاپانی یومیوری گفت: اوکراین به دلیل کمبود شدید تسلیحات هنوز نمی تواند یک ضد حمله انجام دهد.
او گفت: "ما هنوز نمی‌توانیم شروع کنیم. ما نمی‌توانیم سربازان شجاع خود را بدون تانک، توپخانه و (سیستم‌های راکت پرتاب چندگانه - HIMARS) به خط مقدم بفرستیم."
زلنسکی همچنین خاطرنشان کرد که اوکراین اکنون منتظر انتقال تسلیحات از سوی شرکا است و وضعیت در شرق این کشور را "نامطلوب" خواند.
رئیس دولت در مورد ارسال سلاح به جمهوری تاکید کرد که "اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، راهی برای حمایت وجود خواهد داشت"، اما کی‌یف "در وضعیت درگیری مسلحانه قرار دارد و نمی تواند منتظر بماند."
یک روزنامه نگار جاپانی با زلنسکی در قطاری که از خرسون به کی‌یف می رفت، مصاحبه کرد. او بیشتر وقت خود را به درخواست کمک بیشتر به اوکراین، به ویژه از جاپان اختصاص داد.
Украинские солдаты на своих позициях на линии фронта под Соледаром, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوشیلین: غرب اوکراین را به ضد حمله تحریک می کند
پیش از این، دنیس پوشیلین، سرپرست موقت دونتسک، گفته بود که غرب جمهوری پس از شوروی را تحت فشار قرار می دهد تا برای توجیه تامین مالی و لجستیکی کی‌یف، یک حمله متقابل انجام دهد. همانطور که دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه با رسانه های برجسته روسیه از جمله اسپوتنیک خاطرنشان کرد، کی‌یف در حال آماده شدن برای عملیات تهاجمی است، مسکو از این موضوع آگاه است و ستاد کل در حال آماده سازی تصمیمات خود در پاسخ است.
در همان زمان، مشاور سرپرست موقت دونتسک، یان گاگین، خاطرنشان کرد که تعداد نیروهای اوکراینی در این جمهوری هنوز به آنها اجازه نمی دهد که ضد حمله ای را انجام دهند. کارشناسان آمریکایی در مقاله فارن افرز هشدار دادند که در حالی که کی‌یف برای حمله آماده می شود، خسارات انسانی و مادی می تواند موفقیت احتمالی آن را محدود کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала