آیا سفارت افغانستان در تاجیکستان هم به طالبان واگذار می شود؟

© Photo / @AfghanistanInTJساختمان سفارت افغانستان در تاجیکستان
ساختمان سفارت افغانستان در تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
عضو شوید
هیئت طالبان برای اولین بار به تاجیکستان سفر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان، روز شنبه 5 حمل 1402 گفت: هیئتی از وزارت خارجه طالبان از کنسولگری افغانستان در شهر خاروق مرکز اداری منطقه خودمختار گورنو-بدخشان تاجیکستان بازدید کرد.
این اولین گزارش تایید شده از سفر نمایندگان جنبش به تاجیکستان است. دوشنبه رسمی هنوز در مورد این پیام اظهار نظری نکرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان در توییتر خود نوشت: "هیاتی به سرپرستی حاجی محمد موسی امیری رئیس اداره مالی و اداری وزارت خارجه از کنسولگری افغانستان در خاروق، مرکز بدخشان در تاجیکستان بازدید کردند."
بلخی تصریح کرد: "هنگام ارزیابی امور کنسولگری، این هیئت به دقت ساختمان کنسولگری افغانستان را مورد بررسی قرار داده و ارزیابی خود را از بازسازی با وزارت در میان گذاشتند. ساختمان کنسولگری افغانستان در خوروگ بر اثر ریزش بهمن اخیر آسیب دیده است."
طالبان در آگوست 2021 افغانستان را به تصرف خود درآوردند، اما از آن زمان تاکنون هیچ کشوری در جهان آن را رسما به رسمیت نشناخته است. با این حال، بسیاری از کشورها، از جمله روسیه، ارتباط خود را با رهبران جنبش در سطح رسمی حفظ می کنند. تاجیکستان تنها کشور در منطقه است که هنوز تماس رسمی با نمایندگان جنبش نداشته است. سفارت های افغانستان در پاکستان و ایران رسما به نمایندگان طالبان تحویل داده شد. با این حال، سفارت افغانستان در دوشنبه هنوز اقتدار طالبان را به رسمیت نشناخته است.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
کدام سفارت ها توسط طالبان اداره می شود؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала