کدام سفارت ها توسط طالبان اداره می شود؟

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
عضو شوید
طالبان مدعی هستند که تا کنون به چهارده کشور دیپلمات‌هایش را فرستاده است و تلاش می‌شود تا سفارت خانه‌ها و قونسل‌گری‌های دیگر نیز به حکومت سرپرست افغانستان واگذار شوند.
سخنگوی طالبان در گفتگو با طلوع نیوز گفته است که کارمندان سابق سفارت های افغانستان در هماهنگی با طالبان فعالیت های سفارتخانه را را به پیش میبرند.
مجاهد می گوید که طالبان تا بحال به 14 کشور دیپلمات های خود را فرستاده است. وی اذعان کرد که بعضی از افراد با طالبان در تماس نیستند و به همین دلیل آنها را نماینده افغانستان نمیداند.
تعدادی از سفارت های افغانستان نیز به دلایل برآورده نشدن خواست های جهانی و توقعات مردم افغانستان از جانب طالبان تمایل به همکاری با طالبان را ندارند.
بعضی از دیپلمات های سابق می گویند که این بستگی به شرایط کشور هایی دارد که سفارت خانه ها در آن واقع هستند، مثلا اکثرا سفارت خانه هایی که در اروپا و یا و امریکا هستند با طالبان در ارتباط نیستند.
آگاهان سیاسی نیز بر این باورند که تا زمانی که به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی جامعه بین الملل تثبیت نشده است، آینده نمایندگی های سیاسی افغانستان در کشور های دیگر روشن نیست.
طالبان می گویند که دیپلمات های این گروه در کشور های ایران، ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی، روسیه، چین، قزاقستان و شماری از کشور های افریقایی حضور دارند.
سفارت افغانستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
تسلیم کردن سفارتخانه ها به گروه طالبان بدون به رسمیت شناختن آنها
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала