مکرون: رهبران اتحادیه اروپا به زلنسکی قول دادند که برای "شکست دادن" روسیه کمک کنند

© AP Photo / Markus SchreiberПрезидент Франции Эммануэль Макрон во время саммита G7 в Круене, Германия
Президент Франции Эммануэль Макрон во время саммита G7 в Круене, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
عضو شوید
مکرون: رهبران اتحادیه اروپا به زلنسکی قول دادند که به اوکراین برای "شکست دادن" روسیه کمک خواهند کرد.
به گزراش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفت، رهبران اتحادیه اروپا در گفتگو با ولودیمیر زلنسکی قول دادند که به اوکراین در "پیروزی" درگیری با روسیه کمک خواهند کرد.

مکرون گفت: "پس از گوش دادن به صحبت های زلنسکی از طریق ویدیو کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای اتحادیه اروپا در بروکسل که در شبکه های اجتماعی کاخ الیزه نشر شد، ما مجدداً حمایت و کمک خود را به او برای شکست روسیه تایید کردیم. ما به کمک به اوکراین در تمام سطوح، سیاسی، اقتصادی، نظامی و بشردوستانه تا حد لازم ادامه خواهیم داد."

رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه در بروکسل از طرحی برای تسریع انتقال مهمات به اوکراین، خرید مشترک و افزایش تولید نظامی حمایت کردند. پیش از این، روسای وزارت خارجه و دفاع اتحادیه اروپا در سطح سیاسی در مورد طرحی که تامین 1 میلیون مهمات به اوکراین در 12 ماه آینده و همچنین خرید و تولید مشترک برای تکمیل ذخایر خود و ادامه تحویل به اوکراین در میان مدت را فراهم می کند، توافق کردند.
روسیه از 24 فبروری 2022 عملیات ویژه نظامی را در اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
Спасатели на месте разрушенного в результате обстрела со стороны ВСУ торгового центра в Донецке, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
وزارت دفاع روسیه از عواقب استفاده از گلوله های اورانیوم ضعیف شده هشدار داد
روسیه قبلاً یادداشتی را به کشورهای ناتو به دلیل ارسال سلاح به اوکراین ارسال کرده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала