وزارت دفاع روسیه از عواقب استفاده از گلوله های اورانیوم ضعیف شده هشدار داد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Спасатели на месте разрушенного в результате обстрела со стороны ВСУ торгового центра в Донецке, Россия
Спасатели на месте разрушенного в результате обстрела со стороны ВСУ торгового центра в Донецке, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از عواقب استفاده از گلوله های اورانیوم ضعیف شده در اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، کیمیاوی و بیولوژیکی، گفت: استفاده از پوسته های حاوی اورانیوم ضعیف شده که انگلیس قصد دارد آنها را به ارتش اوکراین منتقل کند، منجر به آلودگی تعداد زیادی از مناطق زیر کشت می شود و ورود گرد و غبار اورانیوم به بدن انسان آسیب شناسی های جدی را به دنبال دارد.
وی گفت: "در نتیجه برخورد با مهمات اورانیوم ضعیف شده، یک ابر داغ متحرک از آئروسل اورانیوم 238 ریز پراکنده و اکسایدهای آن تشکیل می شود که وقتی در معرض بدن قرار می گیرد، بعداً می تواند باعث ایجاد آسیب شناسی های جدی شود. خطر تشعشع اصلی اورانیوم ضعیف شده اگر به صورت گرد و غبار وارد بدن شود، به وجود می آید."
این جنرال یادآور شد که اورانیوم ضعیف شده نامی برای فلزی است که بر اساس بیش از 90 درصد ایزوتوپ های اورانیوم 238 و کمتر از درصد اورانیوم 235 است.
کریلوف گفت: جریان تابش آلفا از ذرات گرد و غبار رسوب شده در دستگاه تنفسی، ریه ها و مری باعث ایجاد تومورهای بدخیم می شود و تجمع آنها در کلیه ها، کبد و بافت استخوانی منجر به تغییراتی در اندام های داخلی می شود.
رئیس نیروهای نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی، تاکید کرد که غرب به خوبی از پیامدهای منفی استفاده از چنین مهمات آگاه است. به ویژه، در سال 2003-2004، ایالات متحده از آنها در حملات به عراق استفاده کرد. طبق گزارش سازمان ملل، آمریکا حداقل 300 تن اورانیوم ضعیف شده در آنجا استفاده کرده است.
جنرال گفت: "در نتیجه وضعیت کنونی تشعشعات در شهر فلوجه بسیار بدتر از شهرهای هیروشیما و ناکازاکی پس از بمباران هسته‌ای آمریکا بود. این شهر هنوز "چرنوبیل دوم" نامیده می‌شود."
علاوه بر این، او استفاده از مهمات هوانوردی با اورانیوم ضعیف شده در جریان بمباران یوگسلاوی در سال 1999 توسط نیروهای ناتو را یادآور شد. ائتلاف از حدود 40 هزار گلوله زره پوش استفاده کرد و مقدار کل اورانیوم ضعیف شده از 15 تن فراتر رفت.
در سال 2005، بروز سرطان در عراق از 40 به 1600 مورد در هر 100000 نفر افزایش یافت. در کشورهای یوگسلاوی سابق، افزایش 25٪ در تعداد بیماری های سرطانی مشاهده می شود.
Cолдат югославской армии измеряет радиоактивность в зоне бомбардировки, Прешево, Сербия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2023
درد و فریاد ناشی از مهمات اورانیوم ضعیف شده در بوسنی، یوگسلاوی و عراق
استفاده از سلاح های خطرناک همچنین بر خود سربازان ناتو که در عملیات های خاورمیانه و بالکان شرکت داشتند، تأثیر منفی داشت. بنابراین، 4095 سرباز به تومورهای بدخیم تشخیص داده شدند که از این تعداد 330 نفر بر اثر بیماری جان خود را از دست دادند.
کریلوف همچنین خاطرنشان کرد که ترکیبات اورانیوم که در خاک باقی می مانند برای مدت طولانی برای مردم، حیوانات و محصولات زراعی خطرناک باقی می مانند.
پس از استفاده از پوسته های اورانیوم ضعیف شده، مناطق قابل توجهی در خاک اوکراین آلوده خواهد شد و مواد رادیواکتیو از طریق وسایل نقلیه به بقیه سرزمین منتقل می شود. این جنرال هشدار داد که آسیب به مجتمع کشاورزی و صنعتی اوکراین، در درجه اول تولید محصولات زراعی و مالداری، کاهش هر گونه محصولات کشاورزی صادراتی از خاک اوکراین برای چندین دهه، اگر نگوییم قرن ها، در آینده است.
آنابل گلدی معاون وزیر دفاع این کشور روز سه‌شنبه اعلام کرد که بریتانیا علاوه بر تانک‌های چلنجر ۲، مهمات از جمله گلوله‌های زره‌زن حاوی اورانیوم ضعیف شده را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین در توضیح این وضعیت گفت که روسیه مجبور خواهد شد به چنین تصمیمی پاسخ دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала