سلواکیا چهار جنگنده میگ-29 را به اوکراین تحویل داد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Боевой истребитель Миг-29СМТ
Боевой истребитель Миг-29СМТ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2023
عضو شوید
یاروسلاو ناد وزیر دفاع سلواکیا اعلام کرد که سلواکیا چهار جنگنده میگ-29 را به اوکراین تحویل داد.
به گزارش اسپوتنیک، یاروسلاو ناد وزیر دفاع سلواکیا در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که این کشور اولین چهار جنگنده میگ 29 را به اوکراین تحویل داده است.
وی نوشت: "چهار جنگنده اول MiG-29 قبلاً اسلواکی را ترک کرده و به سلامت به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده شده اند."
وزیر امور خارجه از همه دست اندرکاران این روند تشکر کرد و تایید کرد که بقیه هواپیما در هفته های آینده به کیف تحویل داده خواهد شد.
اخراج سه دیپلمات روس از کشور چک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2023
امکانات کمک های نظامی به اوکراین به پایان رسید
گفته می‌شود دولت سلواکیا هفته گذشته با ارسال جنگنده های میگ-29 به اوکراین موافقت کرد. علاوه بر این، آندری دودا، رئیس جمهور پولند، گفت که جمهوری پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی (اوکراین) همچنین چهار فروند میگ-29 اول را در روزهای آینده از ورشو دریافت خواهد کرد.
مسکو پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به کیف "با آتش بازی می کنند". لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала