امکانات کمک های نظامی به اوکراین به پایان رسید

© Fotolia / Kaprikfotoاخراج سه دیپلمات روس از کشور چک
اخراج سه دیپلمات روس از کشور چک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2023
عضو شوید
رئیس جمهور جمهوری چک از پایان یافتن امکانات کمک نظامی به اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، پتر پاول رئیس جمهور چک اظهار داشته است که کشور چک به اوکراین کمک کرد، اما امکانات جدیدی باقی نمانده است.
رئیس جمهور چک طی مصاحبه با روزنامه آلمانی Süddeutsche Zeitung گفت، جمهوری چک تا آنجا که ممکن بود در تامین تسلیحات به اوکراین کمک کرد، اما دیگر فرصت های جدیدی برای این کار ندارد، همچنان کارگران کافی برای تولید مهمات وجود ندارد.
Чешский генерал Петр Павел - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2023
رئیس جمهور چک از غرب خواست تا از حمله اوکراین بر کریمه حمایت نکند
او گفت: "جمهوری چک به تا حد امکان به اوکراین در تامین تسلیحات کمک کرد، اما دیگر ظرفیت این کار را ندارد.
به گفته پاول، جمهوری چک فرصت های در زمینه دفاع هوایی و تولید مهمات دارد، اما دومی ممکن است به دلیل کمبود نیروی کار با نرخ بسیار پائین بیکاری فعلی در جمهوری مشکلات را ایجاد نماید.
به مثابه راهی برای خروج از این وضعیت، رئیس جمهور چک پیشنهاد جذب کارگران از اوکراین را داد. او گفت: "در اینجا یافتن نیروی کار مشکل است. اما به طور مثال، فرصت های برای دعوت از کارگران اوکراین وجود دارد."
پاول همچنین تصمیم آلمان برای انتقال تانک های لئوپارد 2 به اوکراین را تائید کرد که به گفته او "در را برای همه کشورهای دیگر باز کرد." وی در عین حال خاطرنشان کرد که کیف برای یک "حمله مؤفق" به ماشین های محاربوی، توپ ها، مهمات و سیستم های دفاع هوایی نیاز دارد.
Премьер-министр Чешской Республики Петр Фиала встречает гостей прибывающих на саммит Европейского политического сообщества в Праге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
جمهوری چک از قطع روابط دیپلماتیک با روسیه خودداری کرد
رئیس جمهور تاکید کرد: "طیارات MiG-29 که پولند و سلواکیا قصد دارند به اوکراین منتقل کنند، نیز کمک خواهند کرد. هر طیاره مهم است."
پاول گفت: جنگ امسال تعیین کننده خواهد بود.
مسکو پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به کیف "با آتش بازی می کنند". لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала