رئیس جمهور چک از غرب خواست تا از حمله اوکراین بر کریمه حمایت نکند

© AP Photo / Virginia MayoЧешский генерал Петр Павел
Чешский генерал Петр Павел - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2023
عضو شوید
پتر پاول: غرب باید در تلاش برای شکست روسیه مراقب باشد تا از سناریوهای نامطلوب چنین شکستی جلوگیری شود.
به گزارش اسپوتنیک، پتر پاول که در انتخابات ریاست جمهوری چک در 28 جنوری 2023 پیروز شد، گفت: غرب باید از حمایت سناریوهای تصرف کریمه توسط اوکراین خودداری کند تا از "سناریوهای نامطلوب" برای خود در آینده جلوگیری کرده باشد.
پاول در مورد نتیجه احتمالی جنگ پس از اعلام دیمیتری کوله‌با، وزیر خارجه اوکراین مبنی بر اینکه جایگزینی برای بازگشت کریمه و مجازات بین‌المللی روسیه وجود ندارد، گفت: "غرب باید از حمایت چنین سناریو خودداری کند. خبرنگار آژانس حقیقت اروپایی به نقل از پاول گفت: "در سوق دادن اوکراین به سمت یک نتیجه خاص مراقب باشید. شاید در مقطعی اوکراین دیدگاه خود را تغییر دهد."
به گفته وی، غرب باید در تلاش برای شکست روسیه مراقب باشد تا از سناریوهای نامطلوب چنین شکستی جلوگیری شود. این سیاستمدار خاطرنشان کرد که سناریوها ممکن است متفاوت باشند، از جمله سناریوهایی که "غرب باید از آنها اجتناب کند."
وی تاکید کرد: ممکن است این منجر به فروپاشی روسیه شود... اگر روسیه فروپاشیده شود، ممکن است مشکلات بیشتری داشته باشیم، کسی را نداریم که با آن خلع سلاح مذاکره کنیم.
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2023
لندن اعتراف کرد که اروپا تانک های قابل استفاده برای کیف ندارد
مقامات کیف بارها اعلام کرده اند که قصد دارند عملیات تهاجمی در کریمه را آغاز کنند. در همان زمان، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، گفت که با توافق بر سر تامین تانک، کیف در حال مذاکره برای تامین موشک‌های دوربرد و هواپیما برای حمله به کریمه است. پیش از این، ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، تأسیسات نظامی در کریمه را "اهداف مشروع" برای اوکراین خوانده بود. به گفته وی، تأسیسات نظامی در کریمه وجود دارد که روسیه آنها را به نقاط لوجیستیکی مهم تبدیل کرده است - ایالات متحده از حملات به آنها حمایت می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала