هشدار روسیه به ارسال مهمات با اورانیوم ضعیف به اوکراین توسط بریتانیا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме "Примаковские чтения"
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه ارسال احتمالی مهمات با اورانیوم ضعیف به کی یف را گامی به سوی تشدید تنش خواند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک نشست مطبوعاتی پس از گفتگو با وزیر امور خارجه کشور اریتره اعلام کرد که ارسال احتمالی مهمات با اورانیوم ضعیف توسط بریتانیا به اوکراین، گامی به سوی تشدید جدی اوضاع است.
او افزود: "البته در مورد واکنش این، اقدامات خویش را در نظر خواهیم گرفت".
اقای لاروف همچنان اظهارات مقام های غربی در خصوص این که در کنوانسیون های بین المللی خطر مهمات اورانیوم ضعیف شده کم اهمیت جلو داده است را رد کرد.
لاوروف: ارسال گلوله های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین برای لندن پایان بدی خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
لاوروف: ارسال گلوله های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین برای لندن پایان بدی خواهد داشت
وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: "آنان هنوز هم به یاد دارندکه استفاده از مهمات با اورانیوم ضعیف شده به چه نتایجی در یوگسلاویا و عراق منجر شد، زمانی که هزاران غیرنظامی حتی نیروهای ناتو که از آن استفاده می کرده اند، آسیب دیده اند، این منجر به افزایش ابتلا شدید به سرطان و دیگر بیماری های خطرناک شده بود".
وی خاطرنشان کرد که روسیه به استانداردهای بین المللی جنگ و دکترین نظامی خود پایبند است.
وزیر خارجه روسیه با اشاره به استفاده از این مهمات و آسیب جدی آنان به سیستم کشاورزی اوکراین تاکید داشت: "استفاده از مهمات اورانیوم ضعیف شده، توانایی اوکراین را برای تولید مواد غذایی با کیفیت بالا و بدون آلودگی را به شدت کاهش خواهد داد".
قابل ذکر است که پیش از این، آنابل گلدی، معاون وزیر دفاع بریتانیا گفته بود که لندن مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به کی یف منتقل خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала