سیاست‌گر ترک: ارسال مهمات با اورانیوم ضعیف بدین معنی است که آنان از وضعیت کنونی ناراض اند

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Roland BalikПогрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، اونور سینان گوزالتان سیاست‌گر ترک در خصوص تصمیم اخیر بریتانیا در خصوص ارسال مهمات اورانیوم ضعیف به اوکراین می گوید که جهان آنگلوساکسون از وضعیت کنونی ناراض است و قصد دارد تا درگیری را به نوع جدید و حتی خطرناک تر برساند، تا امروز نیروهای تحت حمایت امریکا و بریتانیا در حال شکست اند.
او افزود: "خود شان ضرر می کنند، آنها با این تصمیم می خواهند روسیه را تحریک کنند، این پاسخی به سفر شی جین پینگ، رهبر چین به روسیه و دیدار او با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و طرح پیشنهادی چین برای حل و فصل اوکراین است، آنگلوساکسون (بریتانیایی ها) به هیچ وجه نمی خواهند که در اوکراین صلح شود به همین دلیل به دنبال تشدید خصومت ها اند".
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
هشدار روسیه به ارسال مهمات با اورانیوم ضعیف به اوکراین توسط بریتانیا
این سیاست‌گر تاکید داشت که از این نوع مهمات امریکایی ها در یوگسلاویا و عراق استفاده کرده اند که در نتیجه آن هنوز هم در مشکلات ژنتیکی در نوزادان دیده می شود.
او گفت: "در اصل استفاده از این، استفاده از سلاح هسته ای رادیواکتیو است، یک تحریک واقعی با هدف تشدید جنگ، ما می بینیم که جهان آنگلوساکسون در مورد استفاده از سلاح های هسته ای از مرز عبور کرده است و در واقع گامی به سوی یک درگیری هسته ای برداشته است. آنها با این تصمیم بار دیگر نشان دادند که برای جلوگیری از شکل گیری نظم جهانی چندقطبی آماده هر جنون و جنون هستند".
قابل ذکر است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک نشست مطبوعاتی پس از گفتگو با وزیر امور خارجه کشور اریتره اعلام کرد که ارسال احتمالی مهمات با اورانیوم ضعیف توسط بریتانیا به اوکراین، گامی به سوی تشدید جدی اوضاع است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала