خروج عجولانه از افغانستان؛ امریکا گزارش جدید خود را ارایه می کند

© AP Photo / Czarek SokolowskiАмериканские войска загружают оборудование в грузовики в Жешуве, Польша
Американские войска загружают оборудование в грузовики в Жешуве, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که گزارش تازه را تا سه هفته دیگر در خصوص خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ارایه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در جلسه استماع مجلس سنا امریکا اعلام کرد که وزارت خارجه گزارشی را در باره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، تا اواسط ماه آپریل ارایه خواهد کرد.
او گفت: "ما تا وسط ماه اپریل این کار خواهیم کرد، برای تهیه و ارسال این گزارش حدود سه هفته دیگر زمان نیاز است، ما با جزئیات به شما خواهیم گفت که چه درس هایی آموخته ایم".
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
بررسی نشدن جنایات جنگی غرب در افغانستان؛ لاوروف: آنان کارمندان دادگاه بین المللی را تحریم کردند
او تاکید کرد که در تهیه این گزارش تجزیه و تحلیل مفصلی از کار وزارت خارجه در جریان عملیات خروج نیروها از افغانستان انجام شده است که این شامل مصاحبه ها و اسنادی می باشد که براساس آنان رهبری دولت امریکا "چه کارهایی را درست انجام داد و چه کارهایی را می توانست بهتر انجام دهد".
قابل ذکر است که اوایل ماه آگوست سال گذشته با پیشروی "طالبان" (ممنوع در روسیه) در شهرهای بزرگ افغانستان وضعیت این کشور وخیم شد. 15 آگوست طالبان"وارد کابل شد و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفت. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 آگوست محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" (ممنوع در روسیه) اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است. روز 7 سپتامبر "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала