بررسی نشدن جنایات جنگی غرب در افغانستان؛ لاوروف: آنان کارمندان دادگاه بین المللی را تحریم کردند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме "Примаковские чтения"
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می گوید با آن که دادگاه بین المللی در حال تحقیق در خصوص جنایات جنگی غرب و امریکا در افغانستان بود، آنان علیه کارمندان این نهاد تحریم های را وضع کرده اند.
به گزارش سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی بیان داشت: "ایالات متحده و غرب دسته جمعی دیوان کیفری بین المللی (ICC) را تحریک می کنند تا به دنبال بهانه های دور از ذهن باشد، در حالی که زمانی که این دادگاه در حال تحقیق درباره جنایات ایالات متحده در افغانستان بود، با اعمال تحریم ها علیه کارمندان آن پرونده ها بسته شدند".
وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که در دهه 2000، دادستان دیوان کیفری بین المللی که در آن زمان نماینده کشورهای در حال توسعه بود، پرونده ای را برای بررسی جنایات جنگی که توسط آمریکا و ائتلاف به رهبری آنها در افغانستان انجام شده بود باز کرد.
لاوروف گفت: "در آن‌ زمان واشنگتن بسیار ساده واکنش نشان داد: علیه دادستان و برخی دیگر از کارکنان دیوان کیفری بین‌المللی تحریم‌ها را اعلام کرد، پرونده بسته شد".
وی گفت: "اکنون دادستانی که ریاست دادگاه کیفری بین‌المللی را بر عهده دارد یک آنگلوساکسون تابع است، می‌توان حدس زد که دستورات اربابان خود را انجام می دهد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала