حکم "بازداشت" پوتین؛ بلینکن: امریکا شناسی برای عملی کردن آن ندارد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН
Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
عضو شوید
سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام در جریان جلسه استماع کمیته تخصیص سنا از بلینکن پرسید که آیا اگر رئیس جمهور روسیه به واشنگتن بیاید، دولت این حکم را اجرا خواهد کرد. این سناتور افزود: "از شما می‌خواهم که اگر به اینجا آمد او را دستگیر کنید".
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، در اظهار نظر درباره حکم دادگاه کیفری بین‌المللی درباره بازداشت رهبری فدراسیون روسیه و امکان اجرای آن، یادآور شد که ایالات متحده عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیست.
شعبه پیش محاکمه دیوان بین‌المللی کیفری که روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، در 17 مارچ حکم "بازداشت " ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ماریا لووا- بلووا، کمیسر حقوق کودکان را صادر کرد.
هشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
واکنش شخصیت های غربی در مورد حکم دستگیری پوتین از سوی محکمه کیفری بین المللی
دیوان کیفری بین‌المللی، طرف روسی را متهم به "انتقال" کودکانی می‌کند که مقامات روسی آنها را از گلوله باران اوکراین نجات داده و از منطقه جنگی به مناطق امن منتقل کردند.
بلینکن تاکید داشت: "ما عضو دیوان بین‌المللی کیفری نیستیم" و افزود که رهبری روسیه هنوز برنامه‌ای برای آمدن به ایالات متحده ندارد.
در عین حال، بلینکن در پاسخ به سوال این سناتور که آیا در صورت سفر رهبر روسیه به کشورهای اروپایی، دولت ایالات متحده از رهبران این کشورها خواهد خواست تا این دستور را اجرا کنند، بلینکن گفت که هر شرکت کننده در دادگاه باید به تعهدات خود عمل کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала