واکنش شخصیت های غربی در مورد حکم دستگیری پوتین از سوی محکمه کیفری بین المللی

© AP Photo / Mike Corderهشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران
هشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
عضو شوید
محکمه کیفری بین المللی صلاحیتی برای صدور حکم قضایی علیه مقام های روسی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، شخصیت های غربی به تصمیم محکمه کیفری بین المللی برای صدور حکم دستگیری ولادیمیر پوتین واکنش نشان دادند.
کریستوفر سی بلک، وکیل کیفری بین المللی با 20 سال تجربه در جرایم جنگی و روابط بین الملل، و یک مفسر در امور بین المللی:
این وکیل افزود: من فقط در مورد بیانیه خان، قاضی محکمه کیفری بین المللی شنیدم و خواندم.
یک بيانيه بي معنی است، دفترش در مورد موضوع که در مورد اطفال مطرح شده هیچ تحقیقی مستقل انجام نداده است. او با هیچ کس در روسیه یا دونباس در مورد شرایط و حالات انجا مصاحبه نکرده است. البته ، آنها موضوع اطفال را انتخاب کرده اند ، بنابراین بیشترین تاثیر عاطفی را دارد.
محکمه کیفری بین المللی هیچ صلاحیتی بر روسیه یا مقامات آن ندارد. روسیه و ایالات متحده امریکا و چین نیز عضو معاهده رم نیستند. محکمه کیفری بین المللی صلاحیتی برای صدور حکم قضایی علیه یک مقام روسی ندارد.
با این حال ، آنها ادعا خواهند کرد که یک نامه را اوکراین به محکمه کیفری بین المللی در ماه اپریل 2014 فرستاده شد که در آن اوکراین به این موضوع اشاره کرده که با وجود اینکه یکی از اعضای این معاهدات نیست ، صلاحیت آن را به عهده دارد.
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
حکم بازداشت ولادیمیر پوتین از سوی محکمه بین‌المللی لاهه
اما مشروعیت آن نامه مشکوک است زیرا توسط رژیم کودتای تحمیلی ناتو درست پس از کودتای 2014 در اوکراین ارسال شده است، بنابراین هر وکیلی استدلال می کند که این نامه مشروعیت ندارد زیرا توسط دولت قانونی اوکراین ارائه نشده است، بلکه توسط یک دولت دست نشانده ناتو ارایه شده است.
اما این اقدام توسط ایالات متحده انجام شد - آنها دارایی های خود را در داخل محکمه کیفری بین المللی در چندین سطح دارند و این اقدام به وضوح تحت حمایت ایالات متحده امریکا انجام شده نه یک قاضی مستقل محکمه کیفری بین المللی - هدف اصلی جلوگیری از هرگونه مذاکره ای است که به منظور ایجاد صلح انجام میشود، به هر حال.
آنها اکنون رئیس جمهور پوتین و غیره را جنایتکار معرفی کرده اند. آنها همین کار را با رئیس جمهور میلوسویچ در یوگسلاوی و صدام حسین در عراق انجام دادند. آنها هر دو توسط امریکایی ها اعدام شدند، حسین به دار آویخته شد، میلوسویچ و قذافی به قتل رسیدند.
Заместитель председателя Совета безопасности России Дмитрий Медведев выступает на оперативном совещании президента РФ с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2022). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
مدودف: سند دیوان کیفری بین‌المللی در مورد "دستگیری" پوتین به درد کاغذ تشناب می‌خورد
این واضح است، اکنون با این کار برای غرب بازگشتی وجود ندارد. امریکایی ها هر گونه تلاش برای حمایت یا مذاکره با روسیه را کمک به جنایتکاران اعلام خواهند کرد و عواقبی در پی خواهد داشت. روسیه با دشمنی سرسخت روبروست که باید آن را شکست دهد. دیگر چاره ای نداره.
به نظر می رسد این اقدام همچنین به منظور تلاش برای برهم زدن نشست بین پوتین و شی در 21 ماه مارچ قرار است برگزار شود، انجام شده است.
تیم اندرسون ، نویسنده، شخصیت اکادمیک و مدیر مرکز مطالعات ضد هژمونیک (سلطه‌گری)
تعجب آور نیست که ناتو تلاش می کند از محکمه بین المللی کیفری علیه روسیه استفاده کند. تاکنون محکمه بین المللی کیفری عمدتاً علیه رهبران آفریقایی استفاده می شد. واشنگتن و اسرائیل هرگونه همکاری با محکمه کیفری بین‌المللی را رد می‌کنند تا وضعیت "استثنایی" خودخوانده خود را حفظ کنند. محکمه کیفری بین المللی توسط کشورهای ناتو تسخیر شده است، درست مانند سازمان منع سلاح های کیمیایی که برای استفاده علیه سوریه به کار گرفته شد.
هنوز حکم دستگیری جرج بوش و تونی بلر به دلیل تهاجم غیرقانونی به عراق صادر نشده است؟
استفاده از بیستمین سالگرد تهاجم به عراق برای صدور حکم دادگاه بین المللی کیفری علیه پوتین، رئیس جمهور روسیه، باید نوعی شوخی بی معنی و بیمارگونه باشد تا به جهان یادآوری کند که این بدنه فاسد تنها توسط رهبران ناتو استفاده خواهد شد و هرگز علیه آنها استفاده نخواهد شد. تاکنون دادگاه بین المللی کیفری عمدتاً علیه رهبران آفریقایی حرکت کرده است.
دکتر مارکو مارسیلی، محقق در دانشگاه کا فوسکاری ونیز، همکار در مرکز تحقیقات و تحلیل استراتژیک و مسئول سابق دولتی و ناظر انتخابات دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر.
دولت ایالات متحده همواره محکمه کیفری بین‌المللی را متهم می‌کند که "به اصطلاح محکمه غیرقانونی"، "یک نهاد سیاسی دیوانه، مرتد"، "یک نهاد سیاسی غیرپاسخگو، که خود را به عنوان یک نهاد قانونی در می‌اورد" است. من دقیقاً از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ان زمان ایالات متحده در سال های 2019 و 2020 استناد می کنم.
افریقای جنوبی، بوروندی و گامبیا (2016)، روسیه (2016) و فیلیپین (2018) از محکمه کیفری بین‌المللی خارج شدند و آن را به عنوان ابزار فشار سیاسی قدرت‌های غربی متهم کردند. آنها انصراف خود را لغو کردند. روسیه این کار را نکرد.
در مارچ 2018، فیلیپین پس از آغاز تحقیقات محکمه در مورد رئیس جمهور رودریگو دوترته، از محکمه کیفری بین المللی خارج شد.
Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
نبنزیا: دادگاه بین المللی کیفری در مسیر انحلال خود گام بر می دارد
عمر بشیر، رئیس جمهور پیشین سودان نیز در زمان ریاست جمهوری خود حکم بازداشت داشت و در زمانی که در افریقا جنوبی بود بازداشت شد (به همین دلیل افریقا جنوبی از محکمه کیفری بین المللی خارج شد). بشیر از سوی ایالات متحده نیز متهم به جنایت جنگی بود، اما پس از رفع برخی مسائل توسط واشنگتن، بشیر از لیست سیاه حذف شد.
اسرائیل همچنین صلاحیت محکمه کیفری بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا رهبران آن نمی‌خواهند برای جنایت علیه فلسطینی‌ها محاکمه شوند.
اکنون مشکل این است که ایالات متحده از تحقیقات محکمه کیفری بین‌المللی علیه رئیس‌جمهور پوتین حمایت کرده، زمانی که قاضی محکمه و دستیارانش اجازه ورود به کشور را برای تحقیق درباره رهبران سیاسی و نظامی امریکا به اتهام جنایات مرتکب در جنگ علیه تروریسم در کشورهای خارجی رد کردند. خاک (عراق، افغانستان و غیره). این یک استاندارد دوگانه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала