شی جین پینگ موضع چین در مورد اوکراین را تصریح کرد

© AP Photo / Selim Chtayti Си Цзиньпин произносит речь на церемонии приведения к присяге нового правительства Гонконга
 Си Цзиньпин произносит речь на церемонии приведения к присяге нового правительства Гонконга - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2023
عضو شوید
شی جین پینگ: چین موضعی عینی و بی طرفانه در قبال بحران اوکراین اتخاذ می کند.
به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در مقاله‌ای برای ریانووستی و "روزنامه روسیسکایا" گفت که چین موضعی عینی و بی‌طرفانه در قبال بحران اوکراین اتخاذ می‌کند و به طور فعال مذاکرات صلح را ترویج می‌کند.
شی جین پینگ نوشت: "از آغاز سال گذشته، بحران اوکراین تشدید شده است. بر اساس ماهیت آنچه در حال رخ دادن است، چین به طور مداوم موضعی عینی و بی طرفانه اتخاذ کرده است و تلاش های فعالی برای ترویج آشتی و مذاکرات صلح انجام داده است."
او همچنین خاطرنشان کرد که مجموعه دیدگاه هایی که وی بیان کرد به عنوان اصل اساسی چین در حل و فصل اوکراین عمل می کند.
شی جین پینگ نوشت: به ویژه، ما در مورد نیاز به حمایت از اهداف و اصول منشور سازمان ملل، احترام به نگرانی‌های امنیتی معقول همه کشورها، حمایت از همه تلاش‌ها با هدف حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین و تضمین ثبات تولید جهانی و زنجیره تامین صحبت می‌کنیم.
Си Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2023
اولین سفر شی جین پینگ در دور سوم ریاست جمهوری اش به روسیه
به گفته وی، موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین که اخیراً منتشر شده است، با در نظر گرفتن نگرانی های منطقی همه طرف ها، وحدت دیدگاه های جامعه جهانی را در غلبه بر بحران اوکراین به حداکثر منعکس می کند.
رهبر چین تاکید کرد: این سند به عنوان یک عامل سازنده در خنثی کردن پیامدهای بحران و ترویج حل و فصل سیاسی عمل می کند.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین در روزهای 20 تا 22 مارچ به روسیه سفر خواهد کرد که اولین سفر خارجی وی پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس دولت برای سومین دوره خواهد بود.
در 24 فبروری، وزارت امور خارجه چین بیانیه ای 12 ماده ای با موضع گیری درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین صادر کرد. از جمله نکات اصلی: نیاز به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها، از سرگیری گفتگوهای مستقیم بین مسکو و کی‌یف، درخواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها.
Си Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2023
کلوپ ویدیو
هواپیمای حامل شی جین پینگ در مسکو فرود آمد + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала