برنامه "مسلح سازی نیروهای رادیکال سوریه توسط امریکا" فاش شد

© REUTERS / Firas Makdesiالتجهيزات لإقامة الانتخابات الرئاسية السورية في حمص، سوريا 23 ميو 2021
التجهيزات لإقامة الانتخابات الرئاسية السورية في حمص، سوريا 23 ميو 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2023
عضو شوید
سرویس اطلاعات خارجی روسیه: ایالات متحده می خواهد گروه هایی از رادیکال ها را برای تحریک جنگ در سوریه تشکیل دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که ایالات متحده در نظر دارد ده‌ها موتر زره چهار چرخ متحرک با مسلسل‌های سنگین، و همچنین سیستم‌های راکتی ضد هوایی قابل حمل Igla، سیستم‌های راکتی ضد تانک - TOW و NLAW را به گروه‌های اسلام‌گرا در سوریه تحویل دهد.
در این پیام آمده است: "ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، گفت که ایالات متحده همچنان از گروه‌های اسلام‌گرای تحت کنترل خود در سوریه برای تضعیف مواضع دولت قانونی این کشور به ریاست "بشار اسد" استفاده می‌کند.
خاطرنشان می شود که واشنگتن نقش ویژه ای را برای ارتش موسوم به "ارتش آزاد سوریه" قائل است. این تشکیلات مجموعه ای از گروه های مخالف مسلح کُرد و عرب بود که در مرکز و شمال شرق کشور فعالیت می کردند.
سرویس اطلاعات خارجی توضیح داد: از طریق آنها، امریکایی ها و متحدان انگلیسی آنها با تشکیلات زیرزمینی داعش که در مناطق دورافتاده کشور باقی مانده اند، همکاری می کنند.
همانطور که گفته شد، "مسائل تسلیح داعش" در پایگاه نظامی امریکا در التنف در شهر حمص در حال حل و فصل است."
ВВС Израиля уничтожили высотку в Газе, в которой находились офисы американского информагентства Associated Press и катарского телеканала Al Jazeera - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2023
حمله قوای هوایی اسرائیل به سوریه
در این پیام آمده است: "در آینده نزدیک به گروه‌های تشکیل‌شده باید ده‌ها دستگاه وانت چهارچرخ محرک با مسلسل‌های سنگین و همچنین Igla MANPADS، TOW و NLAW ATGM داده شود."
بر اساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، وظیفه تروریست های مسلح ایجاد خصومت در جنوب غربی سوریه در ولایات سویدا و درعا، و در منطقه شرق رود فرات، در رقه و دیرالزور است. برای این، چندین گروه با تعداد کل تا 300 نفر تشکیل می شود. گفته می شود پس از آموزش، از آنها در حملات به تاسیسات نظامی متعلق به دولت سوریه و مقامات ایرانی استفاده می شود.
دفتر مطبوعاتی سرویس اطلاعات خارجی روسیه افزود: "برخی از تروریست ها قرار است توسط حامیان آنها در منطقه پایتخت مورد استفاده قرار گیرند، از جمله برای ربودن نظامیان روسی و ایرانی."
آنها خاطرنشان کردند که مسکو "همکاری نزدیک بین ایالات متحده و تروریست های اسلامی" را "مظهر تروریسم دولتی" می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала