حمله قوای هوایی اسرائیل به سوریه

© AP Photo / Khalil HamraВВС Израиля уничтожили высотку в Газе, в которой находились офисы американского информагентства Associated Press и катарского телеканала Al Jazeera
ВВС Израиля уничтожили высотку в Газе, в которой находились офисы американского информагентства Associated Press и катарского телеканала Al Jazeera - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2023
عضو شوید
امروز سه نظامی سوریه در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به مواضع قوای مسلح سوریه در ولایت حماه زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، امروز 12 مارچ شبکه تلویزیونی الاخباریه گزارش داد که قوای دافع هوا سوریه حمله راکتی قوای هوایی اسرائیل را در ولایت حماه دفع کرد.
گزارش شده است که تلاش برای حمله به اهداف زمینی در منطقه مصیاف صورت گرفت.
در اثر این حملات سه سرباز سوری زخمی شدند، ویرانی نیز ثبت شده است.
دمشق: حمله اسرائیل تلاشی مایوسانه برای افزایش روحیه تروریست ها است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2023
روسیه حملات اسرائیل به سوریه را شدیداً محکوم کرد
این اقدام تجاوزکارانه اسرائیل از حریم هوایی کشور همسایه لبنان صورت گرفت. خبرگزاری سانا به نقل از سخنان نظامیان قوای سوریه می نویسد: توپ های دافع هوایی ما به طرف اهداف دشمن فیر کردند که به چندین راکت اصابت کردند.
قابل ذکر است که در 7 مارچ، قوای هوایی اسرائیل به میدان هوایی بین المللی آپلو در سوریه حمله کرد، میدان هوایی از کار افتاد، خسارت مادی ثبت شد. تصمیم گرفته شد که تمامی پروازها، از جمله پروازهای که کمک های بشردوستانه را به مردم آسیب دیده از زلزله های اخیر در این مناطق می رساند، به میدان های دمشق و لاکاتیه منتقل شوند.
در شب 19 فبروری، مشخص شد که قوای هوایی اسرائیل به دمشق حمله راکتی را انجام داد. به گفته وزارت دفاع سوریه، قوای دافع هوایی راکت‌ها بیشتر را ساقط کردند. یکی از راکت های اسرائیلی به ساختمانی در دمشق اصابت کرد و 15 نفر کشته شدند. علاوه بر این، چندین خانه ویران گردید.
Dmitri Polyanski, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
روسیه از اسرائیل خواست تا از کارهای جنگ افروزانه در برابر سوریه دست بردارد
ارتش اسرائیل از اظهار نظر در مورد گزارش های رسانه ها درباره حمله نیروی هوایی به دمشق خودداری کرد.
اداره عمومی آثار باستانی و موزیم های سوریه خاطرنشان کرد که در نتیجه حمله هوایی اسرائیل به برخی از اشیاء موجود در ارگ تاریخی دمشق آسیب وارد شده است.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که فدراسیون روسیه استفاده از زور توسط اسرائیل را که به دمشق سوریه حمله کرده محکوم می کند، زیرا چنین اقداماتی به شدت ناقض قوانین بین المللی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала