روسیه از اسرائیل خواست تا از کارهای جنگ افروزانه در برابر سوریه دست بردارد

© AP Photo / John MinchilloDmitri Polyanski, arxiv şəkli
Dmitri Polyanski, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
عضو شوید
روسیه در سازمان ملل از اسرائیل خواست تا از تحریکات مسلحانه در برابر سوریه دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون نخست نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: روسیه از اسرائیل می خواهد که تحریکات مسلحانه در برابر سوریه را پایان دهد.
وی خاطرنشان کرد، که کارهای نظامی خودسرانه منظم اسرائیل در برابر سوریه همچنان ادامه دارد.
اعلام برخی از جزئیات حمله اسرائیل به سوریه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2022
یورش هوایی اسرائیل به سوریه
پولیانسکی یادآور شد، که در 19 فیبروری، نیروی هوایی اسرائیل یورش های منظمی را در خاک سوریه انجام داد، چندین هدف در دمشق و پیرامون آن مورد حمله قرار گرفت، یکی از موشک ها به یک ساختمان مسکونی در یک منطقه متراکم شهری برخورد کرد.
پولیانسکی گفت: "در نتیجه 5 نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند. یکی از قطعات موشک اسرائیلی که توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری شده بود در 300 متری ساختمان سفارت روسیه در دمشق فروافتاد".
وی تاکید کرد: "ما به شدت کارهای نظامی اسرائیل را نکوهش می کنیم که نقض فاحش قوانین بین المللی است. ما قویاً از طرف اسرائیلی می خواهیم که تحریکات مسلحانه در برابر سوریه را متوقف کند و از اقداماتی که مملو از پیامدهای ناگواری برای کل منطقه است خودداری کند".
پولیانسکی بیان کرد، که مسکو از این واقعیت نشأت می‌گیرد که ادامه چنین اقداماتی از سوی اسرائیل کاملا پذیرفتنی نیست، به ویژه زمانی که بسیاری از کشورهای جهان، از جمله روسیه، فعالانه به سوری‌ها در پیروزی بر پیامدهای زلزله کمک می‌کنند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала