گزارش جدید درباره دلایل تأخیر در ارسال مهمات و سلاح به کی‌یف

© AP Photo / Mindaugas KulbisАмериканские танки Абрамс в городе Пабраде, Литва, фото из архива
Американские танки Абрамс в городе Пабраде, Литва, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2023
عضو شوید
فایننشال تایمز: ارسال مهمات و سلاح به اوکراین به دلیل کمبود مواد منفجره در اتحادیه اروپا به تعویق افتاد.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از مقامات و سازندگان اروپایی می نویسد که تولید سلاح و مهمات برای اوکراین به دلیل کمبود مواد منفجره در اتحادیه اروپا به تعویق افتاده است.
این نشریه می‌گوید: "به دلیل ذخایر محدود باروت، مواد منفجره پلاستیکی و TNT، صنعت نمی‌تواند به‌سرعت درخواست‌های اتحادیه اروپا برای اوکراین را بدون توجه به میزان سرمایه‌گذاری شده برای حل این مشکل برآورده کند".
این مقاله خاطرنشان می کند که بحران اوکراین کمبود تسلیحات در اروپا و همچنین ضعف ظرفیت های تولید شرکت های آن را آشکار کرده است، کشورهای دنیای قدیم "نمی توانند تولید نظامی در مقیاس بزرگ انجام دهند."
بنابراین، شرکت دولتی چک، Explosia، یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد منفجره در منطقه، گفت که تولید کلاهک های آن برای توپ های 155 میلی متری با ظرفیت کامل کار می کند و تا سال 2026 افزایش نخواهد یافت.
در میان چیزهای دیگر، افزایش تقاضا برای سلاح و مهمات در اروپا ممکن است باعث افزایش قیمت آنها شود که در سال گذشته توانسته است یک پنجم افزایش یابد.
همانطور که توسط مدیر عامل Fábrica Municiones de Granada (FMG)، یکی از دو سازنده اسپانیایی توپخانه 155 میلی متری، اشاره کرد، هزینه مواد اولیه برای تولید دو برابر و در برخی موارد حتی سه برابر شده است. به گفته وی، یک پرتابه معمولی اکنون 850 یورو قیمت دارد که حدود 20 درصد بیشتر از قبل از شروع عملیات ویژه روسیه است.
Британские военнослужащие выходят из здания Министерства обороны в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
نیرو های قطعه خاص بریتانیا برای تامین تسلیحات اوکراین سرگردان هستند
به گفته این نشریه، مشکل مهم دیگر ناتوانی سازندگان اروپایی در افزایش تولید مواد منفجره در مدت زمان کوتاه است. به گفته یکی از نمایندگان صنایع دفاعی چک، افزایش تولید باروت حداقل سه سال زمان نیاز دارد.
به نوبه خود، شرکت های دفاعی اروپایی نیز می گویند که کارخانه های آنها 100 درصد بارگیری شده است، بنابراین شما باید به دنبال پیدا کردن آنها به هند، کره و سایر کشورها بروید."
در ماه فبروری، فایننشال تایمز نوشت که درگیری در اوکراین زرادخانه های اروپایی را ویران کرده است. این روزنامه همچنین گزارش داد که در بسیاری از کشورهای منطقه، وزیران دفاع از ذخایر تسلیحات تمام شده مطلع شده اند. به گفته این نشریه، انبارها و حتی "محل های زباله" کاملا خالی بوده است.
مسکو در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به کیف فرستاد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که هر محموله ای که حاوی تجهیزات نظامی برای اوکراین باشد، به هدف قانونی ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ائتلاف مستقیماً در درگیری دخالت دارند، نه تنها با انتقال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
دبیرکل ناتو: افزایش تولید گلوله های توپخانه به دلیل تمام شدن ذخایر ضروری است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала