نیرو های قطعه خاص بریتانیا برای تامین تسلیحات اوکراین سرگردان هستند

© AFP 2023 / Justin TallisБританские военнослужащие выходят из здания Министерства обороны в Лондоне
Британские военнослужащие выходят из здания Министерства обороны в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
عضو شوید
به گزارش اکسپرس به نقل از منابع، نیروهای قطعه خاص بریتانیا، افسران اطلاعاتی و وزارت خارجه در حال جستجوی مهمات برای اوکراین در سراسر جهان هستند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اکسپرس، نیروهای قطعه خاص بریتانیا، افسران اطلاعاتی و وزارت خارجه در حال جستجوی مهمات برای اوکراین در سراسر جهان هستند.
پیش از این، نیویورک تایمز گزارش داده بود که وزارت دفاع بریتانیا یک گروه عملیاتی مخفی ایجاد کرده است که هدف آن به دست آوردن مهمات شوروی برای اوکراین است.
این نشریه می‌گوید: "یک تیم درجه یک از سربازان نیروهای ویژه بریتانیا در یک عملیات مخفیانه برای ارائه گلوله‌های توپخانه به اوکراین هستند. یک گروه 12 نفره از سربازان سرویس هوایی قطعات خاص با همراهی افسران اطلاعاتی و مقامات وزارت خارجه در حال بررسی کشورهایی هستند که دارای انبارهایی از گلوله‌های 122 میلی‌متری برای هویتزرهای ساخت شوروی است."
به نوشته این روزنامه، در هفته های اخیر به دلیل کمبود شدید مهمات، نیروهای قطعات خاص برای جستجوی مهمات فراخوانده شده اند.
خاطرنشان می شود که آنها وانمود می کنند که خریدار اسلحه هستند و "مقدار قابل توجهی پول نقد" حمل می کنند. انگلیسی ها جلساتی را با واسطه ها برای دریافت مهمات از بازار "سیاه" هماهنگ می کنند.
به نوشته این روزنامه، آنها از کشورهایی مانند آنگولا، مصر، اردن، قزاقستان و ویتنام دیدن کردند. حداقل یک قسط بزرگ سلاح اخیراً از یک کشور اروپایی ناشناس دریافت شده است.
Джо Байден и Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
فرانسه از ماموریت زلنسکی برای "سیا" پرده برداشت
خاطر نشان می شود که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
رده بندی قدرت آتش کشورهای خاور میانه + داده نمایی
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
چندرسانه ای
رده بندی قدرت آتش کشورهای خاور میانه + داده نمایی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала