روسیه برای تمدید قرارداد غلات به مدت 60 روز موافقت کرد

© Sputnik / Burcu Okutan /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России, Турции, Украины и ООН в Совместном координационном центре в Стамбуле
Флаги России, Турции, Украины и ООН в Совместном координационном центре в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که فدراسیون روسیه به همه طرف ها اطلاع داده است که قرارداد را به مدت 60 روز تمدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت: روسیه با تمدید قرارداد غلات به مدت 60 روز موافقت کرد، او این را نه تنها به صورت شفاهی، بلکه با یادداشت های ویژه اعلام کرد.
زاخارووا افزود: "ما می بینیم که طرف‌های قرارداد غلات پیام‌هایی را مبنی بر تمدید 120 روزه این قرارداد اعلام کردند. هم وزارت امور خارجه روسیه و هم نمایندگان روسیه در سازمان ملل به همه طرف‌های توافق اعلام کرده اند که طرف روسیه قرارداد را 60 روز تمدید می کند."
زاخارووا در ادامه یادآور شد: "به همه طرف ها نه تنها به صورت شفاهی، بلکه با یادداشت های ویژه اطلاع رسانی شده است. یک بار دیگر تکرار می کنم، فدراسیون روسیه با تمدید قرارداد به مدت 60 روز موافقت کرده."
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает в резиденции президента в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
اردوغان: قرارداد غلات تمدید شد
این قرارداد که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود.
قابل یادآوری است که این قرارداد در 18 نوامبر 2022 منقضی شد، اما در صورت عدم اعتراض هر یک از طرفین، به طور خودکار 120 روز یعنی الا 18 مارچ تمدید شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که "هیچ اعتراضی دریافت نشده است" و در عین حال اشاره کرد که طرف روسیه اجازه می دهد تا "ابتکار دریای سیاه" برای صادرات غلات اوکراینی بدون هیچ گونه تغییر در مدت زمان و پوشش، تمدید شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала