سراج الدین حقانی: صورت عدم همکاری جهان با طالبان، کل منطقه متضرر خواهد شد

© https://twitter.comنخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها
نخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
وزارت داخله‌ی طالبان از دیدار یک هیأت علمای امارات متحده عربی با سراج‌الدین حقانی، سرپرست این وزارت خبر داده است. حقانی در این دیدار گفته است که جهان نباید در تعامل با افغانستان سیاست دوپهلو را بازی کند، زیرا به‌گفته‌ی او، به ضرر تمام منطقه تمام می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، براساس خبرنامه‌ای که وزارت داخله‌ی طالبان امروز (جمعه، ۲۶ حوت) منتشر کرده، در این دیدار در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی مربوط به افغانستان بحث شده است.
حقانی از امارات متحده عربی به‌خاطر سپردن قنسول‌گری افغانستان در دُبی به طالبان، سپاس‌گذاری و همچنین تأکید کرده است که تعامل با افغانستان به نفع کشورهای همسایه، منطقه و جهان است.
او درحالی که خواستار تعامل نیک با جهان شده، همچنین افزوده است: "کسانی که می‌خواهند افغانستان به یک جزیره‌ی متروک تبدیل شود، اشتباه می‌کنند، زیرا افغانستان صاحب دارد و آن ما هستیم."
در همین حال، عمر حبتور الدرعی، رییس هیأت علمای امارات متحده عربی در این دیدار گفته است که برای رسیدن به اهداف درازمدت، در کنار ممنوعیت آموزش دختران، برخی مشکلاتی دیگر نیز وجود دارد که "چشم به راه حل این مشکلات هستیم".
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
فایق: تمرکز سازمان ملل در افغانستان باید روی تشکیل حاکمیت فراگیر باشد
سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان در پاسخ به او گفته است که محدودیت در برابر آموزش دختران بالاتر از صنف ششم موقتی است. حقانی گفته است که دین اسلام تعلیم را بر مرد و زن فرض گردانیده و حکومت طالبان نیز به تمام حقوق شرعی مردم افغانستان متعهد است.
این درحالی است که طالبان از زمان تسلط بر افغانستان در ماه اسد سال گذشته‌ی خورشیدی، دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب باز داشته‌اند و چند ماه پیش، دروازه‌ی دانشگاه‌ها را نیز به‌روی دختران مسدود کردند.
مقام‌های این گروه بارها در نشست‌ها و دیدارها با مقام‌های خارجی، گفته‌اند که محدودیت در برابر آموزش دختران موقتی است، اما هیچ تاریخ مشخصی را برای بازگشایی دروازه‌های مکاتب دخترانه و دانشگاه‌ها به‌روی دختران همگانی نکرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала