فایق: تمرکز سازمان ملل در افغانستان باید روی تشکیل حاکمیت فراگیر باشد

© Photo / twitter/faiq_naseerنصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
عضو شوید
نماینده ای افغانستان در سازمان ملل گفت، که یوناما باید به پیش‌رفت‌های پایدار در زمینه گفت‌وگو‌های سیاسی که منجر به آغاز روند سیاسی معنادار برای تشکیل حاکمیت فراگیر و‌ مشروع شود، تمرکز کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، ماموریت دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز تمدید شد. نصیراحمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل گفته است، که یوناما باید زمینه گفت‌وگوهای سیاسی برای تشکیل حاکمیت فراگیر را فراهم‌ کند.
شورای امنیت امروز (پنج‌شنبه، ۲۵ حوت) به تمدید مأموریت یوناما تا ۱۷ مارچ سال ۲۰۲۴ رای داد.
فایق به شورای امنیت گفته است، که طالبان در رسیدگی به بحران کنونی، شکستن بن‌بست و همکاری سازنده برای پاسخگویی به درخواست‌های ملی و بین‌المللی، تشکیل دولت فراگیر، تعمیم سیاست‌های بشردوستانه و به رسمیت‌شناسی مشارکت زنان در تمام جنبه‌های اجتماعی و نیز عملی کردن وعده‌ تلاش‌ ضد تروریسم، ناتوان ظاهر شده‌اند.
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
تصویب دو قطعنامه از سوی سازمان ملل درباره ای افغانستان
او‌ در سخنرانی‌اش در شورای امنیت سازمان ملل گفته است، که یوناما باید به پیش‌رفت‌های پایدار در زمینه گفت‌وگو‌های سیاسی که منجر به آغاز روند سیاسی معنادار برای تشکیل حاکمیت فراگیر و‌ مشروع شود، تمرکز کند.
فایق همچنان از سفارش های شورای امنیت برای اتخاذ رویکرد یک‌پارچه و منسجم جامعه بین‌المللی و بازیگران سیاسی در مشورت با مردم افغانستان در قبال این کشور، استقبال کرده است.
مأموریت یوناما امروز تا یک‌ سال دیکر از سوی شورای امنیت سازمان ملل تمدید شد. پیش‌نویس قطع‌نامه تمدید ماموریت یوناما از سوی امارات متحده عربی و جاپان تهیه و به شورای امنیت پیش‌کش شده بود.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله ای پیچیده و پنهانی با امریکا به تاریخ پانزدهم اگوست سال ۲۰۲۱ میلادی یکبار دیگر بر افغانستان چیره شده و از آن پس سیستم اقتصادی افغانستان فروپاشید و بیش از بیست میلیون هم اکنون با گرسنگی مبارزه می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала