تصویب دو قطعنامه از سوی سازمان ملل درباره ای افغانستان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل در نشست ویژه درباره ای افغانستان دو قطعنامه تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، پس از رأی‌زنی‌ها در مورد تمدید مأموریت هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و‌ رویکرد آینده این نهاد، اعضای شورای امنیت با اکثریت آرا به تمدید این مأموریت رأی دادند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز‌ پنج‌شنبه، ۲۵ حوت، موضوع تمدید مأموریت یوناما را به رأی‌گیری گذاشت.
Potzel Markus - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
یوناما نگران کاهش توجه جهانی به افغانستان است
اعضای شورای امنیت با اکثریت آرا با ادامه کار یوناما تا ۱۷ مارچ سال ۲۰۲۴ موافقت کردند.
در اعلامیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: "با تأکید بر تعهد قوی به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان و همچنان حمایت مستمر خود از مردم افغانستان، از تعهد بلندمدت سازمان ملل متحد برای حمایت از مردم افغانستان قدردانی می‌کند و بر حمایت کامل خود از کار یوناما و نماینده ویژه دبیرکل در کابل موافق است".
شورای امنیت سازمان‌ملل متحد از دبیر کل این سازمان خواسته است تا هر سه ماه یک بار از اوضاع افغانستان و‌ فعالیت‌های یوناما به این‌ شورا گزارش بدهد.
یادآوری می کنیم، که چندی پیش انستیتوت صلح جهانی با اشاره به فعالیت‌های یوناما گفته بود، که ممکن است شورای امنیت در صورتی به تمدید مأموریت این نهاد رأی مثبت بدهد که تغییراتی در نحوه عمل‌کرد و‌ برخوردش با مسایل مربوط به افغانستان بیاورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала