بولتون: بایدن از پیروزی اوکراین هراس دارد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا
جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
عضو شوید
جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی امریکا گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایلات متحده امریکا، خواهان "شکست" روسیه است اما از "پیروزی" اوکراین می ترسد.
به گزارش اسپوتنیک، او همچنین این پرسش را مطرح کرد که چرا دخالت احتمالی اوکراین در تخریب خط لوله های نورد استریم باید کمک های خارجی به آن کشور را به خطر بیندازد.
بولتون در ستونی برای وال استریت ژورنال نوشت:" بایدن می‌خواهد روسیه "ببازد" اما به نظر می‌رسد، می‌ترسد که اوکراین در واقع "برنده" شود. اگر او به موضع رسمی امریکا - بازگرداندن حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین - اعتقاد دارد، باید آن را ثابت کرده و برنامه‌ای برای انجام این کار تدوین کند. در غیر پس باید بگوید".
Бойцы отряда специального назначения МВД Чеченской Республики во время учений в районе Северного полюса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
قطب شمال میدان درگیری بین امریکا و روسیه خواهد شد
به گفته بولتون، سیاست کاخ سفید حمایت از دفاع از اوکراین است، اما این حمایت به اندازه ای نیست که آن را "بیش از حد موثر" کند. وی خاطرنشان کرد که مهمات مهم و حیاتی ایالات متحده در حال اتمام است و توانایی فعلی برای تامین مجدد کافی نیست. بولتون افزود که کمبود تدارکات باعث تقویت انزواطلبانی می شود که در مرحله اول نمی خواهند به اوکراین کمک کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشتر ادعای دخالت فعالان اوکراینی در انفجار نورد استریم را کاملاً مزخرف خواند. وی خاطرنشان کرد که تنها متخصصین تحت حمایت دولت با تکنالوژی خاص می توانند انفجاری را انجام دهند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند و این دخالت "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала