قطب شمال میدان درگیری بین امریکا و روسیه خواهد شد

© Sputnik / Valeriy MelnikovБойцы отряда специального назначения МВД Чеченской Республики во время учений в районе Северного полюса
Бойцы отряда специального назначения МВД Чеченской Республики во время учений в районе Северного полюса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
عضو شوید
بلومبرگ در این باره می نویسد: قطب شمال اهمیت استراتژیک بیشتری پیدا می کند و تضاد جدید منافع ایالات متحده و روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، منابع بی حد بحر قطب شمال به خوبی ترسیم نشده است، اما ارزیابی حاکی از آن است که این منطقه حدود یک چهارم ذخایر نفت و گاز طبیعی جهان را با خود دارد و خطوط بحری آن می تواند روزها، اگر نه هفته ها، خطوط کشتیرانی تجارتی سنتی را کوتاه کند.
چالش نظامی روسیه در قطب شمال  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
چالش نظامی روسیه در قطب شمال
خاطرنشان می شود که روسیه در حال تقویت حضور نظامی خود در قطب شمال است و در صورت رویارویی با امریکا و ناتو قادر خواهد بود به دشمن آسیب جدی وارد کند. کریدور موسوم به گرینلند-ایسلند-بریتانیا از اهمیت خاصی برخوردار است. روسیه به طور بالقوه می تواند کشتیرانی تجارتی را مختل کند یا خطوط تدارکات نظامی امریکا را قطع نماید.
به گفته آندریاس اوستاگن، محقق ارشد موسسه Fridtjof Nansen در ناروی، روسیه برای کنترل اوضاع و امنیت در شمال اروپا و قطب شمال نیاز به یک سیستم امنیتی بسیار قوی دارد.
پیش از این درک شولت، مشاور وزارت خارجه امریکا درباره احتمال همکاری امریکا با روسیه در قطب شمال اظهار نظر کرده بود. وی تصریح کرد که در آینده نزدیک این اتفاق نخواهد افتاد. شولت گفت: "این یک قدرت مهم قطب شمال است، اما تصمیم مسکو برای حمله به یک کشور مستقل و مستقل همسایه، همکاری را غیرممکن کرد." وی افزود واشنگتن از اقدامات روسیه در منطقه حتی قبل از شروع عملیات ویژه نگران بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала