یخچال های طبیعی افغانستان در معرض ذوب شدن

© Sputnikفتح یکی از بلندترین قلههای هندوکش توسط دختران و پسران کوهنورد
فتح یکی از بلندترین قلههای هندوکش توسط دختران و پسران کوهنورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه بر مشارکت با کشورهای کوهستانی آسیا در موضوع ذوب یخچال های طبیعی حساب می کند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکولای کورچونوف، سفیر عالی وزارت خارجه روسیه، رئیس کمیته مقامات ارشد شورای قطب شمال گفت: روسیه بر روی همکاری در زمینه تغییرات آب و هوایی و ذوب شدن یخ های دائمی با کشورهای آسیای بالا، چین، هند و پاکستان حساب می کند.
از 22 تا 24 مارچ، یاکوتسک میزبان یک کنفرانس علمی و عملی در مورد تغییرات آب و هوا و ذوب شدن یخ های دائمی با مشارکت بین المللی خواهد بود. این رویداد مطابق با برنامه ریاست روسیه در شورای قطب شمال در سال های 2021-2023 برگزار می شود.
کورچونوف در یک کنفرانس مطبوعاتی که به این رویداد در یاکوتسک اختصاص داشت، گفت: "ذوب شدن منجمد دائمی با افزایش سطح اقیانوس جهانی همراه است، ما باید پویایی تغییرات را شناسایی کنیم، اگر این کار را انجام دهیم، قادر خواهیم بود این خطرات را آماده کرده و از قبل مدیریت کنیم. ما نه تنها به این موضوع علاقه مندیم. کشورهای منطقه قطب شمال، بلکه دانشمندان کشورهای دیگر مانند هند، چین، پاکستان است. ما از چشم انداز برقراری تعامل بین قطب های اصلی - قطب شمال، هیمالیا و قطب جنوب حمایت می کنیم تا بفهمیم چگونه آنها بر آب و هوای سیاره تأثیر می گذارند و چه چیزی در انتظار است."
تغییرات اقلیمی و ذوب شدن یخ های دائمی نه تنها در قطب شمال و قطب جنوب، بلکه در "قطب سوم" زمین نیز مشکلات کلیدی هستند. این نام کوه هایلند آسیا است که سومین توده یخی بزرگ بعد از قطب ها در آن قرار دارد. این منطقه در قلمرو چین، هند، پاکستان، افغانستان، نپال، بوتان، تاجیکستان، قرقیزستان واقع شده است.
آفریقا از فضا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
امریکا برای استفاده از سلاح آب و هوایی آماده می‌شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала