پاتروشف: روسیه در تلاش پیدا کردن بقایای پهپاد فروافتاده ای امریکا است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Секретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев. Архивное фото
Секретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه گفت: روسیه تلاش خواهد کرد بقایای پهپاد امریکایی فروافتاده در دریای سیاه را پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه درباره پهپاد فروافتاده ای امریکا گفت: "روسیه تلاش خواهد کرد بقایای پهپاد امریکایی فروافتاده در دریای سیاه را به دست آورد".
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2023
روشنگری وزارت دفاع روسیه درباره ای فروافتادن پهپاد امریکایی
او گفت: "نمی‌دانم می‌توانیم آن را به دست آوریم یا نه، اما این واقعیت که ما باید این کار را انجام دهیم و انجام خواهیم داد، یک امر ضروری است".
پاتروشف افزود، که به موفقیت این عملیات امیدوار است.
در همین حال، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، که روسیه توانایی های فنی برای بلند کردن لاشه هواپیما را دارد.
او افزود، همانطور که پاتروشف خاطرنشان کرد، حادثه هواپیمای بدون سرنشین یک بار دیگر تأیید می کند که ایالات متحده مستقیماً در خصومت ها در اوکراین دخالت دارد.
یادآوری می کنیم، که وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود، که صبح روز سه‌شنبه یک پهپاد امریکایی MQ-9 با فرستنده‌های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض کرد. پهپاد به سمت مرز روسیه در حال حرکت بود، جنگنده های روسی برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند. پهپاد بر اثر مانور ناگهانی با از دست دادن ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و در آب سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، که جنگنده‌های روسی با MQ-9 تماس نداشتند، از سلاح‌های هوابرد استفاده نکردند و به سلامت به فرودگاه پایگاه خود بازگشتند.
مقام های ایالات متحده اصرار دارند که این پهپاد پس از برخورد ملخ عقب آن به یک سوخو27 روسی سرنگون شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала