روشنگری وزارت دفاع روسیه درباره ای فروافتادن پهپاد امریکایی

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2023
عضو شوید
وزارت دفاع فدراسیون روسیه درباره چگونگی فروافتادن یک پهپاد امریکایی روشنی انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه درباره فروافتادن یک پهپاد امریکایی نوشت: "پرواز پهپاد مریکایی بر فراز کریمه در حالی انجام شد که فرستنده‌های آن خاموش بوده و مرزهای منطقه ای بکارگیری از حریم هوایی را نقض کرده بود".
این وزارت افزوده است: "پس از کشف این پهپاد، جنگنده های روسی نیروی پدافند هوایی وظیفه به هوا بلند شدند. در اثر مانور ناگهانی پهپاد امریکایی با کاهش ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و با آب برخورد کرد".
در ادامه ای پیام وزارت دفاع روسیه آمده است: "جنگنده های روسی از جنگ افزارهای هوابرد در برابر پهپاد امریکایی کار نگرفته و با آن تماس نداشتند، و جنگنده ها به سلامت به فرودگاه بازگشتند".
در پی فروافتادن پهپاد امریکایی در دریای سیاه، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا شامگاه سه‌شنبه گفت، که در بالاترین سطوح در حال تعامل مستقیم با روس‌ها هستیم تا اعتراض شدید خود را به رهگیری غیرحرفه‌ای ناایمن (جنگنده روس) را ابراز کنیم.
وی در ادامه گفت: "سفیر روسیه را به وزارت خارجه فرا خوانده‌ایم تا این پیام را به وی ابلاغ کرده و سفیر امریکا در مسکو نیز این پیام را به وزارت امور خارجه روسیه تحویل خواهد داد".
Истребители Су-27 ВВС Украины во время многонациональных учений «Чистое небо-2018» в Хмельницкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2023
سرنگونی پهپاد امریکایی MQ-9 از سوی جنگنده ای سوخو-27 روسی
در همین حال، کاخ سفید همچنان گفته است، که امریکا به پروازهای خود بر فراز دریای سیاه با وجود رویداد هوایی پهپاد ادامه می دهد.
این در حالی است، که روسیه بارها نسبت به حضور نیروهای خارجی در منطقه و امکان محاسبات نظامی اشتباه هشدار داده است. مقامات روسی گفته‌اند که با توجه به سیر تحولات در اوکراین، روسیه و کشورهای غربی وارد جنگی نیابتی شده‌اند و این ممکن است به جنگ مستقیم تبدیل شود.
یادآوری می کنیم، که پیش از این، فرماندهی اروپایی امریکا (EUCOM) اعلام کرد، یک جنگنده سوخو-27 روسیه با یک پهپاد امریکایی MQ-9 بر فراز دریای سیاه برخورد کرد.
در این بیانیه آمده است: "نزدیکای 7:03 صبح به وقت اروپای مرکزی، یکی از هواپیماهای سوخو-27 روسیه با (پهپاد) MQ-9 برخورد کرد".
این فرماندهی تصریح کرد، که پهپاد پس از برخورد در آب های بین المللی فرو افتاده است. گفته می شود، که اندکی پیش از این، سوخو-27 مانورهای "ناامن" انجام داده بود.
فرماندهی اروپایی امریکاهمچنین گفت، که این پهپاد در حال انجام "عملیات معمول" در حریم هوایی بین المللی در منطقه دریای سیاه بوده و این حادثه منجر به "حادثه و تلفات کامل" آن شده است.
کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در جریان این رویداد قرار گرفته است. آنها همچنین گفتند، که وزارت امور خارجه قصد دارد در این زمینه با روسیه تماس بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала