فروافتادن پهپاد ممکن دیدگاه امریکا درباره ای کمک به اوکراین را تغییر دهد

© Sputnik
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
عضو شوید
فروافتادن هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 می تواند دیدگاه ایالات متحده امریکا را درباره کمک به اوکراین تغییر دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، رویداد پهپاد امریکایی MQ-9 در دریای سیاه ممکن است، دید ایالات متحده امریکا را از این نظر تقویت کند که کمک به اوکراین بخشی از مسائل امنیت ملی خود ایالات متحده نیست.
کارشناس این شبکه خاطرنشان می‌شود، که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا و ران دیسانتیس یکی دیگر از نامزدان احتمالی برای پست ریاست این کشور از حزب جمهوری‌خواه روشن می‌کنند، که در صورت آمدن به کاخ سفید، پشتیبانی از کی‌یف ممکن است "تهدید" شود.
Секретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
پاتروشف: روسیه در تلاش پیدا کردن بقایای پهپاد فروافتاده ای امریکا است
کارشناس این شبکه گفت: "پس از حادثه هواپیمای بدون سرنشین، هشدارهای ترامپ مبنی بر اینکه فقط او می تواند جنگ جهانی سوم را متوقف کند و استدلال اصلی دیسانتیس مبنی بر اینکه نجات اوکراین یکی از منافع اصلی امنیت ملی ایالات متحده نیست، احتمالاً حمایت بیشتری دریافت خواهد کرد".
این حادثه گامی به سوی "سناریویی بود که همه از آن می ترسیدند"
این نشریه می گوید: "این حادثه گامی به سوی "سناریویی بود که همه از آن می ترسیدند، یعنی درگیری مستقیم بین نیروهای امریکایی و روسیه".
یادآوری می کنیم، که وزارت دفاع روسیه گزارش داد، که صبح روز 14 مارچ، یک پهپاد امریکایی MQ-9 با فرستنده های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض کرد. به گفته این وزارتخانه، این پهپاد به سمت مرز روسیه در کریمه در حال حرکت بود، جنگنده های روسی برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند. پهپاد بر اثر مانور ناگهانی با از دست دادن ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و در آب سقوط کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала