سناتورهای امریکایی خواستار ارسال جنگنده های F-16 به اوکراین شدند

CC0 / / U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon
U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
عضو شوید
پولیتیکو: سناتورهای امریکایی از پنتاگون خواستند که جنگنده های اف 16 را به اوکراین ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پولیتیکو، سناتورهای امریکایی از احزاب جمهوری خواه و دموکرات از پنتاگون خواستند که جنگنده های اف 16 را به اوکراین ارسال کند.
این گروه دو حزبی امریکایی نامه ای به لوید آستین وزیر دفاع فرستاد و از او خواست تا امکان ارسال هواپیما به کی‌یف را بررسی کند. به گفته سیاستمداران، درگیری بین روسیه و اوکراین "اکنون در مرحله حساسی است" و جت های جنگنده می توانند به طرف اوکراینی مزیت بدهند. در این نامه آمده است: "این یک فرصت مهم خواهد بود که می‌تواند بازی را در میدان جنگ تغییر دهد."
طیاره اف - 16  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
نمایندگان کنگره به بایدن: جت‌های اف-16 را به اوکراین منتقل کنید
سناتورها از آستین خواسته اند تا ارزیابی عوامل مختلف مورد نیاز برای انتقال موفقیت آمیز F-16 به اوکراین را تا پایان هفته به آنها ارائه دهد. سیاستمداران علاقه مند هستند که ببینند اف-16ها چه تأثیری بر درگیری خواهند داشت و خلبانان اوکراینی چقدر سریع می توانند پرواز با این هواپیماها را یاد بگیرند.
پیش از این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفته بود که مقامات ایالات متحده هیچ برنامه ای برای آموزش خلبانان جنگنده اف-16 اوکراینی ندارند. وی با بیان اینکه "اکنون برنامه‌ای برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با F-16 نداریم"، افزود: اولویت اصلی واشنگتن ارسال هواپیما به اوکراین نیست، بلکه تانک های زرهی، توپخانه، گلوله‌ها و تجهیزات دفاع هوایی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала