نمایندگان کنگره به بایدن: جت‌های اف-16 را به اوکراین منتقل کنید

© AP Photo / JACK GUEZطیاره اف - 16
طیاره اف - 16  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
عضو شوید
پولیتیکو: پنج نماینده کنگره از بایدن خواستند جنگنده های اف-16 را به اوکراین منتقل کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل پولیتیکو، پنج نماینده کنگره در نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور امریکا خواستار تحویل جنگنده های اف 16 امریکا به اوکراین شدند.
این در حالیست که دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پیشتر گفته بود که هیچ کشوری در جهان هنوز آماده تامین هواپیماهای نظامی مدرن ساخت غرب نیست.
پولیتیکو به نقل از قانونگذاران نوشت: "تحویلی این هواپیماها برای کمک به اوکراین در دفاع از فضای هوایی اش ضروری است، به ویژه در شرایطی که روسیه مجدداً اقداماتی تهاجمی را آغاز کرده و عملیات های نظامی گسترده ای را پیش بینی می کند."
گفته میشود، این نامه توسط پنج نفر از 435 نماینده مجلس نمایندگان امریکا که به نمایندگی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات هستند، امضا شده است.
رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که نمایندگان خاصی دولت امریکا برای انتقال جنگنده های F-16 به ارتش اوکراین تلاش می کنند. با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا آنها را به کیف تحویل داده می شوند، قبلاً پاسخ "نه" داده بود. همزمان امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که احتمال تحویل هواپیما به اوکراین را رد نمی کند. این رسانه همچنین نوشت که پاریس در حال بررسی درخواست کیف برای آموزش پیلوت های اوکراینی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала