فرمان آماده باش کیم جونگ اون به ارتش کوریای شمالی

© Photo / KCNAЛидер КНДР Ким Чен Ын и высокопоставленный военный чиновник Ким Чен Сик осматривают баллистические ракеты средней дальности "Хвасон-12"
Лидер КНДР Ким Чен Ын и высокопоставленный военный чиновник Ким Чен Сик осматривают баллистические ракеты средней дальности Хвасон-12  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
عضو شوید
کیم جونگ اون به ارتش دستور داد تا از "تحریک‌های" دشمن جلوگیری کند در حالی که ایالات متحده آمریکا برای بزرگ‌ترین رزمایش در ۵ سال اخیر آماده می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، تنش ها بین کوریای شمالی و کوریای جنوبی در دو سال گذشته به شدت تشدید شده است زیرا دولت های جدید در واشنگتن و سئول روابط شخصی نزدیکی را که مقامات پیونگ یانگ با پیشینیان خود برقرار کردند تضعیف کردند.
رهبر کوریای شمالی، کیم جونگ اون، به ارتش خلق کوریای شمالی دستور داده است تا با توجه به "تحریک‌های" خطرناک ایالات متحده و کوریای جنوبی، موضع بازدارندگی خود را افزایش دهد.
گفته می‌شود کیم در ریاست جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران کوریای شمالی، نهاد اصلی تصمیم‌گیری نظامی این کشور، مجموعه‌ای از اقدامات را برای جلوگیری از تبدیل تنش‌های منطقه‌ای به جنگ داغ اتخاذ کرده است.
کوریای شمالی گفت: "در این نشست گام‌های عملی مهمی برای استفاده مؤثرتر، قدرتمندتر و تهاجمی‌تر از بازدارندگی جنگی کشور در مقابله با وضعیت کنونی که در آن تحریکات جنگی آمریکا و کوریای جنوبی به خط قرمز رسیده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت".
این رسانه در مورد اینکه این مراحل چه می تواند باشد توضیح بیشتری نداد.
این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که مانورهای بزرگ آینده آمریکا و کوریای جنوبی از جمله "سپر آزادی" و "سپر جنگجو" برگزار می‌شود. اولی که از دوشنبه آغاز می شود و تا 23 مارچ ادامه خواهد داشت، شامل تمرینات پست فرماندهی خواهد بود که پاسخ مشترک آمریکا و کوریای جنوبی به "تجاوز" کوریای شمالی را شبیه سازی می کند.
سخنگوی ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی هفته گذشته گفت: "اتحاد کوریای جنوبی و آمریکا برای آموزش سپر آزادی آماده خواهند شد و در عین ارتش حال آمادگی قاطع خود را در برابر تحریکات احتمالی ارتش کوریای جنوبی حفظ خواهند کرد".
دومی شامل تمرینات آتش زنده در طیف گسترده ای از حوزه ها از جمله هوا، زمین، دریا، فضا، سایبری و عملیات ویژه خواهد بود و "برای تقویت بیشتر همکاری ارتش کوریای جنوبی و ارتش ایالات متحده" و "بهبود تاکتیک ها، تکنیک های" طراحی شده است.
مانورهای مشترک از زمان رزمایش Foal Eagle در سال 2018 بزرگترین رزمایش در نوع خود هستند و کمتر از یک هفته پس از مانورهای هوایی شامل بمب افکن های استراتژیک B-52H و B-1B ایالات متحده با قابلیت حمل سلاح هسته ای انجام می شود. پیونگ یانگ با پرتاب های راکتی و تمرین های توپخانه ای به این تمرین ها پاسخ داد.
کوریای شمالی مانورهای مشترک بین همسایه جنوبی خود و آمریکا را نشانه ای از قصد تهاجمی واشنگتن می داند. هفته گذشته، کیم سونگ-گیونگ، معاون وزیر امور خارجه کوریای شمالی گفت که "بیانیه های تحریک آمیز و تمرین های نظامی مشترک" آمریکا و کوریای جنوبی مسئول "بالا بردن غیر مسئولانه سطح رویارویی" در شبه جزیره است.
في هذه الصورة التي قدمتها وزارة الدفاع في كوريا الجنوبية، يتم إطلاق نظام صاروخي تكتيكي للجيش أو صاروخ ATACMS خلال مناورة عسكرية مشتركة بين الولايات المتحدة وكوريا الجنوبية في مكان غير معلوم في كوريا الجنوبية، 5 أكتوبر 2022. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
راکت جدید کوریای شمالی قابلیت هدف قرار دادن پایگاه نیروی دریایی امریکا در گوام را دارد
خاطر نشان می شود که روابط کوریای شمالی-کوریای جنوبی و کوریای شمالی-آمریکا در اواسط تا اواخر دهه 2010 پس از اینکه روسای جمهور کیم، ترامپ و مون رابطه شخصی نزدیکی برقرار کردند که به عنوان مبنایی برای گفتگوها در مورد عادی سازی روابط بود، از گرم شدن کوتاهی برخوردار شد. این گرم شدن پس از انتخاب رئیس جمهور بایدن، که ترامپ را به دلیل دیدار با کیم مورد حمله قرار داد و رهبر کوریای شمالی را "اراذل و اوباش" خطاب کرد، تضعیف شد و در بهار سال 2022 با انتخاب رئیس جمهور جدید کوریای جنوبی، یون سوک یول، کاملاً از بین رفت. دولتش از همسایه شمالی کوریای جنوبی به عنوان "دشمن" یاد کرد. در نتیجه مقامات کوریای شمالی بایدن را "سگ هار" نامیدند که باید "با چوب تا سر حد مرگ کتک بخورد" و دولت اون را "احمق" خطاب کردند که فکر می‌کرد می‌توانند از تحریم‌های جدید برای "راهبری از این وضعیت خطرناک فعلی استفاده کنند".
در کنار تنش‌های منطقه‌ای، نشست کمیسیون نظامی مرکزی روز یکشنبه موضوعات دیگری از جمله برنامه‌هایی برای استقرار نیروهای ارتش خلق کوریای برای کمک به اجرای طرح‌های حزب برای توسعه و ساخت‌وساز قریه جات را مورد بحث قرار داد و با اشاره به "نقش پیشرو تاریخی ارتش در مبارزه برای اجرای عملیات بزرگ عملی" گفت‌وگو کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала