روسیه از تمدید قرارداد غلات به مدت 60 روز حمایت کرد

© Sputnik / Igor ZaremboУборка урожая зерновых в Калининградской области
Уборка урожая зерновых в Калининградской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
عضو شوید
ورشینین: روسیه به تمدید بعدی قرارداد غلات به مدت 60 روز مخالف نیست.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مذاکرات بین نمایندگان مسکو و سازمان ملل درباره وضعیت توافق غلات در ژینو برگزار شد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: "ما به تازگی دور دیگری از صحبت ها را بین هیئت روسیه و نمایندگان سازمان ملل به سرپرستی منشی عمومی UNCTAD، آر. گرینسپن و رئیس OCHA، ام. گریفیتس تکمیل کرده‌ایم.
به گفته این دیپلمات، جناح روسیه با تمدید قرارداد غلات پس از پایان دوره دوم در 18 مارچ "اما فقط برای 60 روز" مخالف نیست.
تأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
بیزلی: توافق غلات باید به هر قیمتی که باشد تمدید گردد
همانطور که ورشینین تاکید کرد، مسکو موقعیت آینده خود را بسته به پیشرفت واقعی در عادی سازی صادرات محصولات زراعتی روسیه تعیین خواهد کرد.
معاون وزیر امور خارجه گفت: از جمله پرداخت های بانکی، لوژستیک حمل و نقل، بیمه، رفع انجماد فعالیت های مالی و تامین آمونیاک از طریق خط لوله تولیاتی - اودسا.
وی خاطرنشان کرد: اکنون لغو تحریم‌های اعلام شده از سوی امریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا برای مواد غذایی و کودها کارساز نیست.
این توافقنامه که در 22 جولای سال گذشته توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق بحیره سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. مرکز هماهنگی مشترک (JCC) در استامبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد.
این قرارداد در 18 نوامبر به پایان رسید، اما شرایط آن به معنای تمدید خودکار به مدت 120 روز در غیاب مخالفت طرفین بود. همانطور که در وزارت خارجه روسیه اعلام شد، چنین گزارشی وجود نداشت.
معامله غلات خود بخشی جدا ناپذیر از توافق بسته است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیاوی روسیه را فراهم می کند. مسکو تاکید کرد که با وجود تضمین های سازمان ملل، این شرط خاص برآورده نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала