بیزلی: توافق غلات باید به هر قیمتی که باشد تمدید گردد

© Sputnik / Artem Kreminskyتأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران
تأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
عضو شوید
بیزلی، رئیس غذای سازمان ملل تاکید کرد که توافق غلات باید به هر قیمتی که باشد تمدید گردد.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد(WFP) گفت، قرارداد غلات که اجازه صادرات غلات اوکراینی از بنادر بحیره سیاه را می دهد، باید به هر قیمتی که باشد تمدید شود.
وی تاکید کرد که اگر توافق غلات بحیره سیاه را تمدید نکنیم، علاوه بر درگیری‌ها، کووید-19، شوک‌های اقلیمی، جنگ جهان به خطر جدی روبرو میشود.. ما زلزله در ترکیه و سوریه داریم. قرارداد غلات در حال انقضا است و بیزلی در ویدئویی که در توییتر این سازمان ارسال شده است، گفت به هر قیمتی که باشد، باید تمدید گردد.
ورود نهمین کشتی گندم ترانزیتی هند به افغانستان به بندر چابهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2020
ورود نهمین کشتی گندم ترانزیتی هند به افغانستان به بندر چابهار
بیزلی گفت که اوکراین غلات کافی برای 400 میلیون نفر صادر می کند. وی افزود: از برکت قرارداد غلات، تولید ناخالص داخلی توانست غذای 36 میلیون نفر را تامین کند. رئیس برنامه جهانی غذا گفت: اگر این توافق تمدید نشود، سیاره زمین "در معرض بی ثباتی گسترده، مهاجرت گسترده و قحطی در سراسر جهان روبرو میشود." وی افزود: جهان در خطر است.
در اوایل اپریل، بیزلی از سمت مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا کناره گیری می کند و به جان مک کین، سناتور جمهوری خواه سابق ایالات متحده، سیندی مک کین 68 ساله می رسد. هیئت حاکمهWFP، هیئت اجرایی، هفته گذشته نامزدی او را تایید کرد.
در پایان ماه فبروری،WFP گزارش داد که از زمان پایان یافتن طرح غلات بحیره سیاه، بیش از 481000 تن گندم از بنادر اوکراین حمل شده است.
Строительство моста через Керченский пролив в Крыму - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
یک شناور پر از گندم در بندر اوکراین غرق شد
قرارداد غلات که در 22 نوامبر 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق بحیره سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. مرکز هماهنگی مشترک (JCC) در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد. این قرارداد در 18 نوامبر 2022 منقضی شد، اما به معنای تمدید خودکار به مدت 120 روز تا 18 مارچ بود، اگر هر یک از طرفین مخالفت نکردند. وزارت خارجه روسیه گفت که "هیچ اعتراضی دریافت نشده است"، همزمان اشاره کرد که روسیه اجازه تمدید تخنیکی "ابتکار بحیره سیاه" برای صادرات غلات اوکراینی را بدون هیچ تغییری در شرایط و محدوده می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала