ورشکستگی بانک SVB دلیل برای مشکلات بانکی امریکا خواهد شد؟

© AFP 2023 / Noah BergerПолиция у штаб-квартиры банка Silicon Valley Bank в Санта-Кларе
Полиция у штаб-квартиры банка Silicon Valley Bank в Санта-Кларе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2023
عضو شوید
سیلیکون ولی، بزرگترین بانک از زمان بحران سال 2008، در ایالات متحده ورشکست شد.
به گزارش اسپوتنیک، گری کورولف، مدیر عامل سوریگن والته مناجمنت (Sovereign Wealth Management) می گوید ورشکستگی بانک امریکایی سیلیکون ولی (SVB) منجر به یک بحران سیستماتیک در سیستم مالی نخواهد شد.
شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) اعلام کرد که تنظیم کننده های ایالت کالیفرنیا بانک "سیلیکون ولی" را که بزرگترین بانک ورشکسته شده در ایالات متحده از بحران مالی اخیر بود، تعطیل کردند. شرکت بیمه سپرده فدرال تمام سپرده های بیمه شده را از سیلیکون ولی به ساختار جداگانه ای که آن را ایجاد کرده بود منتقل کرد.
هری کورولف، مدیر عمومی Sovereign Wealth Management به اسپوتنیک گفت: بسته شدن این بانک بعید است که باعث ایجاد یک بحران سیستماتیک شود، زیرا قانونگذاران برنامه ای برای مقابله با چنین شرایطی پس از سال 2008 دارند.
وی خاطرنشان کرد: با انتشار خبر ورشکستگی این بانک، سهام "جی پی مورگان" در حال رشد بود و به این معنی است که بازار این مشکل را سیستماتیک نمی داند.
ساختمان کنگره  در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2023
مکانیزم جدید امریکا برای تحریم علیه چین
کورولف خاطرنشان کرد که مشکلات این بانک به دلیل توصیه سرمایه گذاران خطرپذیر به تجارت های کوچک سیلیکون ولی برای برداشت وجوه از بانک است. این کارشناس گفت: حداقل در حال حاضر به نظر می رسد این مشکل مجزا است.
وی افزود که بانک SVB ، پس از بانک "واشنگتون مچوال" درطول بحران مالی به دومین ورشکسته بزرگ در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد. کورولف معتقد است که این یک مشکل سیستمی نیست، بلکه فقط یک تلاش هماهنگ برای خارج کردن بانکی است که با ارزهای دیجیتال سروکار دارد. تنظیم کننده ها، به گفته این کارشناس، در این شرایط به درستی عمل می کنند و احتمالاً انتظار داشتند که چه اتفاقی افتاده است.
بانک سیلیکون ولی (SVB)، متخصص در کار با استارتاپ های سیلیکون ولی است. در 8 مارچ، این بانک فروش تقریباً تمام اوراق بهادار خود را اعلام کرد و متحمل ضرر 1.8 میلیارد دالری پس از کسر مالیات شد.
تلاش برای افزایش سرمایه دو میلیارد دالری در روز بعد با شکست مواجه شد. سهام SVB بیش از 60 درصد سقوط کرد و در 10 مارچ، معاملات به طور کلی متوقف شد. در نتیجه، بخش بانکی ایالات متحده در 9 مارچ 6.5 درصد و در 10 مارچ 3.5 درصد سقوط کرد. پس از آن، SVB مشاوران را برای بررسی امکان فروش استخدام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала