مکانیزم جدید امریکا برای تحریم علیه چین

© Fotolia / Garyساختمان کنگره در واشنگتن
ساختمان کنگره  در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2023
عضو شوید
ایالات متحده مکانیزمی را برای تحریم چین در صورت حمایت از روسیه در حوزه نظامی پیشنهاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آدام شیف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، به همراه تعدادی از همکارانش، به کنگره آمریکا پیشنهاد کردند تا لایحه ای را بررسی کنند که در آن مکانیسمی برای اعمال تحریم ها علیه شهروندان چینی یا سازمان های مرتبط با حمایت نظامی از روسیه در پس زمینه درگیری در اوکراین فراهم شود.
از متن این لایحه برمی‌آید که در صورت اجرایی شدن این سند، رئیس‌جمهور آمریکا مجاز به اعمال تحریم‌های "علیه اشخاص حقیقی جمهوری خلق چین" خواهد بود.
رئیس دولت می تواند چنین اقداماتی را انجام دهد اگر فکر کند که در تاریخ یا پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، "شخصی از چین"، از جمله، عمداً به روسیه صادر، انتقال داده یا به نحوی دیگر به روسیه کمک های مالی، مادی یا ارائه کرده است. پشتیبانی فناوری که واقعاً به توانایی دولت روسیه در انجام عملیات نظامی در اوکراین کمک می کند.
در میان دلایل احتمالی برای اعمال تحریم‌ها علیه "افراد از جمهوری خلق چین"، طرف آمریکایی شامل کمک به روسیه در دستیابی به سلاح‌های کیمیاوی، بیولوژیکی یا هسته‌ای، دستیابی به قابلیت‌های راکت بالستیک یا کروز، سلاح‌های متعارف پیشرفته، خدمات دفاعی یا دفاعی است.
همانطور که مشخص شد، تحریم ها شامل مسدود کردن اموال، ممنوعیت ورود افراد و لغو روادید موجود، ممنوعیت معاملات اموال، ممنوعیت دریافت وام از موسسات مالی آمریکایی و بین المللی و غیره است.
Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
هشدار بلینکن به چین در صورت فرستادن جنگ افزار به روسیه
اصطلاح "اشخاص از جمهوری خلق چین" به معنای هر شهروند چین، هر سازمانی است که در حوزه قضایی این کشور تأسیس شده باشد. همچنین، این اصطلاح باید به عنوان دولت چین، حزب کمونیست این کشور و همچنین شرکت های دولتی درک شود.
سرگئی سوداکوف، عضو مسئول آکادمی علوم نظامی، یادآور شد که ایالات متحده امروز هر کاری که ممکن است برای ترویج به اصطلاح دستور کار درگیری با چین انجام می دهد.
منع چین از انجام هر کاری به معنای راه انداختن جنگ تحریمی است. در حال حاضر، تحریم ها و تحریم ها منحصراً به مکانیزمی برای ارتقای منافع خود تبدیل شده است. همچنین، ایالات متحده به خوبی می‌داند که امروزه جلوگیری از درگیری داغ با چین برای آنها بسیار مهم‌تر است. در هر صورت، آنها با تمام عظمت و با همه بودجه های هنگفتشان نمی توانند دو درگیری، در اروپا و با چین، به راه بیندازند.
به نظر وی، در صورت تصویب لایحه ارائه شده توسط شیف، جمهوری خلق چین به شدت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

سوداکوف خلاصه کرد: "در آن صورت فقط تشدید درگیری وجود خواهد داشت این منجر به تجمع عمیق تر جنوب جمعی علیه غرب جمعی خواهد شد."

پیش از این، مایکل مک کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که به گفته وی، چین در حال بررسی امکان تامین پهپادهای روسیه است.
"کین گانگ" وزیر خارجه چین تاکید کرد که پکن به هیچ یک از طرف‌های درگیری در اوکراین سلاح نمی‌دهد.
آندری کلین، سفیر روسیه در انگلیس نیز این موضوع را تایید کرد و خاطرنشان کرد که مسکو منابع کافی در این زمینه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала