احتمال پیروزی رقیب اردوغان در دور اول انتخابات ترکیه ارزیابی شد

© AFP 2023 / Adem AltanПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган осматривает разрушенные здания
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган осматривает разрушенные здания - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2023
عضو شوید
یک منبع از پیروزی قلیچدار اوغلو، رقیب انتخاباتی اردوغان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع می‌گوید که اپوزیسیون ترکیه انتظار دارد که کاندیدای واحد حزب "ائتلاف مردمی" کمال قلیچداراوغلو در اولین دور انتخابات ریاست جمهوری با حمایت حزب دموکراتیک ملت های کرد پیروز شود.
کمیسیون عالی انتخابات ترکیه روز جمعه به اتفاق آرا روز 14 می را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تصویب کرد. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورت نیاز، قرار است تا 28 می برگزار شود. رقیب رئیس جمهور فعلی ترکیه رجب طیب اردوغان، نامزد واحد ائتلاف جمهوری خواه، نامزد واحد ائتلاف خلق مخالف، رهبر حزب جمهوری خواه خلق، کمال کیلیچداراوغلو است.
این منبع در پاسخ به سوالی در مورد احتمال برگزاری دور دوم گفت: "اگر حزب دموکراتیک خلق ها نامزد خود را معرفی نکند (و از قلیچداراوغلو حمایت کند) ممکن است انتخابات در یک دور به پایان برسد.
Си Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
شی جین پینگ برای سومین بار رهبر چین انتخاب شد+ویدیو
به گفته وی، بقیه نامزدهای مخالف اردوغان نباید مورد توجه قرار گیرند. قابل ذکر است که موضوع روابط با حزب دموکراتیک خلق ها که از نظر مقامات ترکیه با گروه تروریستی پ.ک.ک مرتبط است، یکی از عوامل درگیری می‌باشد. قلیچداراوغلو پیشتر به تلویزیون "هالک" گفته بود که قصد دارد از مقر حزب دموکراتیک خلق ها بازدید کند. مرال آکشنر، رهبر اپوزیسیون حزب خوب که بخشی از ائتلاف خلق است، خاطرنشان کرد که قلیچداراوغلو قطعا می تواند چنین دیداری داشته باشد، اما مشارکت حزب دموکراتیک خلق ها در ائتلاف مخالفان منتفی است.
میثات سنجر، رئیس مشترک حزب اپوزیسیون حزب دموکراتیک خلق ها، پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی به اجماع، امتناع از معرفی نامزدی از این حزب برای ریاست جمهوری و حمایت از رهبر حزب جمهوری خواه خلق را رد نمی کند. در عین حال، شرکت حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات به دلیل شکایتی در هاله ای از ابهام قرار دارد که در نتیجه ممکن است فعالیت این حزب ممنوع شود.
نتایج نظرسنجی‌های پیش از انتخابات برنده احتمالی انتخابات آینده را نشان نمی‌دهد، اما کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که به دلیل زلزله‌های ویرانگر که جان بیش از 47 هزار نفر را گرفت، روند انتخاباتی کنونی برای حزب حاکم دشوارتر خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала