شی جین پینگ برای سومین بار رهبر چین انتخاب شد+ویدیو

© AP Photo / Andy WongСи Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок
Си Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
نمایندگان مجمع سراسری خلق چین روز جمعه به اتفاق آرا شی جین پینگ را برای سومین بار رهبر چین انتخاب کردند.
به گزارش اسپوتنیک، انتخابات رهبر چین صبح روز جمعه در جلسه عمومی با رای مخفی برگزار شد که 2952 نماینده در آن شرکت کردند.
شی جین پینگ اولین رهبر چین است که برای سومین بار به این مقام انتخاب شده است.
علاوه بر این، شی جین پینگ مجدداً به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین انتخاب شد که رهبری و قوماندانی تمام قوای مسلح این کشور را به عهده دارد.
شی جین پینگ اولین بار در مارچ 2013 به مثابه رهبر چین انتخاب شد و در مارچ 2018 برای دومین دوره پنج ساله مجدداً انتخاب شد.
پست رهبر جمهوری خلق چین با تصویب قانون اساسی این کشور در سال 1954 ایجاد شد، اولین کسی که این سمت را بر عهده گرفت مائو تسه تونگ بود. این پست در سال 1975 ملغا شد و سپس هفت سال بعد بازسازی شد. پیش از این، قانون اساسی مدت تصدی یک شخص را به عنوان رهبر جمهوری خلق چین به دو دوره پنج ساله محدود می کرد، اما پس از اصلاحات قانون اساسی در مارچ 2018، محدودیت های مربوطه برداشته شد.
شی جین پینگ امسال 70 ساله خواهد شد و هیچ پیش بینی دقیقی درباره مدت زمان ماندن او در قدرت وجود ندارد. برخی از تحلیلگران بر این باورند که رهبر فعلی به دنبال حفظ مقام خود حداقل تا سال 2035 است، در این دوره اولین مرحله "مدرنیزاسیون سوسیالیستی و احیای ملت چین" برنامه ریزی شده است که طی آن پایه و اساس توسعه جامعه با عاید متوسط ​​باید گذاشته شده، قوای مسلح مدرنیزه و اصلاحات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی انجام شود.
با روی کار آمدن شی جین پینگ، چین دوره تحولات اساسی و تغییر جایگاه این کشور در عرصه بین المللی را آغاز کرد. دوران ریاست جمهوری شی با به کارگیری یک کمپین قدرتمند ضد فساد آغاز شد. در طول دهه گذشته، بیش از 5 میلیون دوسیه جنایی فساد علیه مقامات چینی تحریک گردیده است.
این شی بود که نظریه "رویای چینی" رستاخیز بزرگ ملت چین را معرفی کرد. این مفهوم حاکی از احیا و بهبود شرایط زندگی چینی‌ها است که در جریان سیاست استعماری قدرت‌های غربی در طول جنگ‌های تریاک آسیب دیدند. طبق این نظریه، دستیابی به این امر، تنها از طریق ایجاد سوسیالیزم با ویژگی های چینی امکان پذیر است.
Здание Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
وزارت خارجه چین از امریکا می خواهد قبل از انتقاد دیگران به فکر خود باشد
شی جین پینگ به صراحت گفته است که ایجاد دوباره ی ملت بزرگ چین بدون اتحاد مجدد با تایوان محقق نمی شود و این موضوع نباید به نسل های آینده واگذار شود. در سال 2015، شی جین پینگ با ما یینگ جئو، رئیس دولت وقت تایوان دیدار کرد. این اولین دیدار در 66 سال گذشته بین رئیس جمهور چین و رئیس دولت این جزیره بود.
شی جین پینگ اصلاحات در قوای مسلح کشور را آغاز کرد. بودجه دفاعی چین از سال 2012 بیش از دو برابر شده و به 225 میلیارد دالر رسیده است.
تولید ناخالص داخلی چین در دوره ریاست جمهوری شی به طور متوسط ​​9.8 فیصد در سال رشد کرد.
شی جین پینگ آغاز ایجاد "کمربند اقتصادی جاده ابریشم" (کریدور حمل و نقل، انرژی و تجارت بین کشورهای آسیای مرکزی، جنوبی و اروپا) را اعلام کرد و همچنین نظریه "یک کمربند - یک جاده" (ابتکار بین المللی مختلف الابعاد چین با هدف بهبود موجود و ایجاد مسیرهای تجارتی جدید، حمل و نقل، و همچنین کریدورهای اقتصادی، سرمایه گذاری ها و ایجاد زیربناها در خارج از جمهوری خلق چین) را مطرح کرد.
در زمان حکومت شی جین پینگ روابط روسیه و چین به سطح رفیع بی سابقه ای رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала