کنگره امریکا از بایدن خواست تا اطلاعات مربوط به منشا ویروس کرونا را افشا کند

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteЗдание Капитолия США
Здание Капитолия США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
مجلس نمایندگان امریکا از بایدن خواست تا اطلاعات مربوط به منشا ویروس کرونا را افشا کند.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج رای گیری نشان می دهد که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که به موجب آن دولت جو بایدن باید تمام اطلاعات مربوط به منشا ویروس کرونا را از حالت طبقه بندی خارج کند.
هفته گذشته این سند به تصویب مجلس سنا رسید، حالا برای امضا به رئیس دولت ارسال می شود.
در اوایل ماه مارچ، کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، گفت که آژانس محتمل ترین نسخه منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا را در نظر می گیرد و منبع ادعایی همه گیری یک حادثه آزمایشگاهی بالقوه در ووهان است.
Врачи в защитных костюмах с телефоном в больнице в Ухане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
واکنش چین به ادعای امریکا بر منشأ لابراتواری کرونا
پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از منابعی نوشت که وزارت انرژی ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که نشت آزمایشگاهی این ویروس که نشانه آغاز همه گیری است. به گفته طرفین این نشریه، این وزارتخانه یافته های خود را به کاخ سفید و کنگره ارسال کرد. در همان زمان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، در توضیح این پیام گفت که در حال حاضر هیچ قطعیتی در مورد منشا ویروس کرونا وجود ندارد.
در تمام این مدت اختلافاتی در مورد منشاء پاتوژن - ویروس کرونا SARS-CoV-2 وجود دارد. بهار گذشته، یک هیئت بین‌المللی متشکل از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسیدند که این ویروس به احتمال زیاد از خفاش‌ها از طریق حیوان دیگری به انسان منتقل شده است. در همان زمان، کارشناسان نشت از آزمایشگاه را بسیار بعید خواندند، در میان نسخه های دیگر، انتقال به انسان به طور مستقیم از یک حیوان یا از طریق غذاهای سرد مطرح شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала