واکنش چین به ادعای امریکا بر منشأ لابراتواری کرونا

© AFP 2023 / StrВрачи в защитных костюмах с телефоном в больнице в Ухане
Врачи в защитных костюмах с телефоном в больнице в Ухане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
عضو شوید
وزارت خارجه چین: پکن با دستکاری سیاسی به بهانه یافتن منبع COVID-19 مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره اطلاعات FBI درباره منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا گفت: چین با هر گونه دستکاری سیاسی به بهانه جستجوی منبع COVID-19 مخالف است."
او گفت: "دخالت سرویس‌های اطلاعاتی در مسائل علمی به خودی خود سیاسی کردن این موضوع است."
نماینده وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: نتیجه گیری بر اساس گزارش های جعلی سرویس های اطلاعاتی آمریکا هیچ اعتباری ندارد.
این دیپلمات تاکید کرد: با گرم کردن مجدد نظریه نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا، ایالات متحده دیگر نمی‌تواند چین را تحقیر کند، بلکه می‌تواند قدرت آن را بیشتر کاهش دهد.
مائو نینگ افزود که چین از همان ابتدا از تحقیقات علمی با هدف یافتن منبع ویروس کرونا حمایت کرده و در آن مشارکت داشته است."
وی گفت: منشاء ویروس یک موضوع علمی پیچیده است و مطالعه آن تنها با همکاری دانشمندان از سراسر جهان می تواند و باید انجام شود.
به گفته وی، گروهی از کارشناسان چینی به همراه کارشناسان سازمان بهداشت جهانی پس از بازدید از آزمایشگاه‌های مربوطه در ووهان، احتمال منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا را رد کردند.
Медицинский работник оказывает помощь пациенту с COVID-19 в отделении реанимации и интенсивной терапии городской клинической больницы № 52 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
شرکت امریکا در ایجاد ویروس کرونا اثبات گردید
کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی امروز گفت که این آژانس محتمل‌ترین نسخه منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا را در نظر می‌گیرد.
علاوه بر این، روز یکشنبه، وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که وزارت انرژی ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا که آغازگر همه گیری است. به گفته طرفین این نشریه، این وزارتخانه نتیجه گیری های مربوطه را به کاخ سفید و کنگره آمریکا ارسال کرد.
در عین حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، در توضیح این پیام گفت که امروز هیچ قطعیتی در مورد منشاء ویروس کرونا وجود ندارد.
شیوع این بیماری که بعداً به عنوان COVID-19 شناخته شد، در شهر ووهان چین در دسامبر 2019 آغاز شد. در همان زمان، اولین موارد به نوعی با بازار غذاهای دریایی محلی مرتبط بود. در اوایل جنوری 2020، چین رسما اعلام کرد که علت شیوع ذات الریه ویروسی با منشأ ناشناخته، نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است. در آغاز مارچ 2020، WHO یک بیماری همه گیر جهانی را اعلام کرد.
در تمام این مدت اختلافاتی در مورد منشاء پاتوژن ویروس کرونا SARS-CoV-2 وجود دارد. در ماه مارچ سال گذشته، یک هیئت بین‌المللی متشکل از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا به احتمال زیاد از خفاش‌ها ( شاپرک های چرمی) از طریق حیوان دیگری به انسان منتقل شده است. در همان زمان، کارشناسان نشت از آزمایشگاه را "بسیار بعید" خواندند و از نسخه های دیگر آنها انتقال ویروس به انسان را مستقیماً از حیوان یا از طریق غذاهای خنک در نظر گرفتند.
Эмблема Всемирной организации здравоохранения на дверях штаб-квартиры в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
سازمان جهانی بهداشت از مقامات چین می‌خواهد که به سرعت آمار وضعیت کرونا را در این کشور مخابره کنند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала