کارشناس ترک: سویدن به مواد تفاهم نامه سه جانبه عمل نمی کند

© AP Photo / Johanna GeronФлаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия
Флаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
سرلشکر بازنشسته نیروی هوایی ترکیه: سویدن قادر به عملی کردن مواد تفاهمنامه سه جانبه بین ترکیه، سویدن و فنلاند نیست.
به گزارش اسپوتنیک، یک کارشناس نظامی ترکیه بیازیت کاراتاش، به خبرگزاری اسپوتنیک درباره نتایج مذاکرات سه جانبه می گوید که یکی از موانع ورود سویدن و فنلاند به ناتو، عدم پایبندی به توافقات تعیین شده در این تفاهم نامه است.
وی در باره مذاکرات بین ترکیه، فنلاند و سویدن گفت: "سویدن به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی کند، مطابق با یادداشت تفاهم در واقع، این امر با ساختار قانون اساسی فعلی در سویدن امکان پذیر نیست."
فنلاند از این نظر ظریف تر از سویدن عمل می کند. آنها این تصور را ایجاد می کنند که مفاد تفاهم نامه امضا شده را انجام می دهند.
Министры иностранных дел Пекка Хаависто и Анн Линде, и генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
فنلاند برای اولین بار امکان بررسی درخواست خود برای ناتو بدون سویدن را پذیرفت
بیازیت کاراتاس با تاکید بر اینکه احزاب به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 24 ثور برای تصمیم گیری نهایی عجله ندارند، تاکید کرد: با توجه به نتایج انتخابات می توان انتظار پیشرفت هایی در این راستا داشت. در صورت تغییر دولت، این احتمال وجود دارد که بررسی موضوع تصویب عضویت سویدن و فنلاند در ناتو تا پاییز 2023 به تعویق بیفتد.
نشست سه جانبه نمایندگان سویدن، فنلاند و ترکیه به ریاست ینس استولتنبرگ دبیرکل این سازمان روز پنجشنبه در مقر ناتو در بروکسل برگزار شد. این به بحث در مورد مسائل مربوط به تصویب درخواست های سویدن و فنلاند برای تکمیل روند پیوستن به ناتو اختصاص داشت.
این ائتلاف در بیانیه ای اعلام کرد که طرفین توافق کردند تا قبل از نشست سران در ویلنیوس در ماه جولای بار دیگر در قالب مکانیسم سه جانبه مادرید دیدار کنند.
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
سویدن نمی تواند روی حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو حساب کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала