سویدن نمی تواند روی حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو حساب کند

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
عضو شوید
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که استکهلم نباید انتظار حمایت انقره از پیوستن سویدن به ناتو را پس از اقدامات ضدترکیه و ضد اسلامی خود داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این و در روز شنبه، "راسموس پالودان"، رهبر حزب راست افراطی دانمارک، اقدام به آتش زدن قرآن در مجاورت سفارت ترکیه در استوکهلم زد.
وزارت خارجه ترکیه در این زمینه گفت: "سوزاندن قرآن در استکهلم نشان دهنده سطح اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض در اروپا است". همچنین سوزاندن قرآن از سوی وزارت های امور خارجه ایران، عربستان، کویت و امارات محکوم شد.
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
اردوغان: پیوستن سویدن و فنلند به ناتو متوقف خواهد شد
اردوغان روز دوشنبه پس از جلسه کابینه در سخنرانی خود خطاب به ملت گفت: "اگر اجازه چنین اقداماتی را می دهید، ناراحت نشوید، اما در مورد موضوع پیوستن به ناتو از ما حمایت نخواهید کرد. رهبری سویدن نباید انتظار حمایت ما را داشته باشد."
وی تأکید کرد که کسانی که چنین "بدعتی" ایجاد می کنند و همچنین کسانی که اجازه چنین اقداماتی را می دهند، باید پاسخگوی اعمال خود باشند.
وزارت خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد که اقدام پالودان نقض آشکار تعهدات تفاهم نامه سه جانبه ای است که سوئد برای جلوگیری از تبلیغات سازمان های تروریستی امضا کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала