وزارت خارجه روسیه: گزارش جدید امریکا در مورد افغانستان تلاشی برای تفرقه افکنی در منطقه است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
آمریکا با انتشار گزارشی از علل سقوط نیروهای امنیت ملی در افغانستان، تلاش کرد تا اجماع را در منطقه شکاف دهد. این در اظهارات ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در روز جمعه در مورد انتشار حقایق تأمین مالی خارجی سیاستمداران فراری افغانستان در ایالات متحده آمده است.
به گزارش اسپوتنیک، گزارشی که در 28 فبروری منتشر شد، جان سوپکو، بازرس کل دولت ایالات متحده برای بازسازی در افغانستان اشاره کرد که اشتباهات واشنگتن بود که به سقوط دولت جمهوری مورد حمایت غرب کمک کرد.
این دیپلمات گفت: مقصر اصلی وضعیت ناامیدکننده کنونی در افغانستان پس از شکست تجربه 20 ساله اش در ایجاد دموکراسی به سبک غربی در این کشور را می بینیم که پیکان ها را تغییر دهد و اجماع منطقه ای موجود را تقسیم کرد.
پنج نشانه فروپاشی امپراتوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
کارشناس: ولخرجی امریکا در اوکراین، استعمار پشت پرده در این کشور است
زاخارووا به اظهارات طرف امریکایی که باید مسئولیت اصلی احیای اقتصاد افغانستان را بر عهده بگیرد، توجه کرد. آنها گزارش می دهند که "شخصیت های سیاسی افغان مانند عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و عطا محمدی نور والی پیشین ولایت بلخ از هند حمایت مالی دریافت کردند."
این افراد زمانی با نفوذ، که به ترتیب خود را به عنوان رهبران جوامع ازبک و تاجیک معرفی می کردند، دارای آماده ترین واحدهای شبه نظامی در شمال افغانستان بودند و هنوز هم ادعا می کنند که فعالانه در زندگی سیاسی در روند انتقال قدرت در افغانستان شرکت دارند. کشور و مردم افغانستان در اولین فرصت به طالبان تسلیم کردند و به خارج از کشور گریخت."
به گفته نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، "حمایتی که آنها ارائه کردند نه تنها به تثبیت وضعیت در کشور غرق شده در جنگ داخلی کمک نکرد، بلکه منجر به مشکلات خاصی در شکل گیری رویکردهای مشترک در قبال افغانستان شد. حل و فصل در مرحله کنونی به نفع امنیت منطقه ای و برقراری صلح بلندمدت در افغانستان است".
Американские войска в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
امریکا: حکومت پیشین افغانستان در کنترول سه نفر بود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала