ناسا از خطر بالقوه برخورد سیاره جدید با زمین خبر داد

© Depositphotos.com / DigitalstormАстероид на фоне Земли
Астероид на фоне Земли - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
ناسا: سیارک 2023 DW ممکن است در سال 2046 با زمین برخورد کند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا در توییتر اعلام کرد، احتمال این وجود دارد که سیارک 2023 DW در سال 2046 با زمین برخورد کند.
در این گزارش آمده است که: "ما در حال رصد یک سیارک جدید به نام 2023 DW هستیم، خطر بسیار کمی برای برخورد با زمین در سال 2046 وجود دارد."
وب سایت آژانس فضایی اروپا (ESA) نشان می دهد که 2023 DW در 26 فبروری امسال رونمایی شد. این سیاره در فهرست اجرام فضایی که به طور بالقوه می توانند روی زمین تأثیر بگذارند، مقام اول را به خود اختصاص داد.
Иллюстрация экзопланеты PDS 70b - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2023
کشف سیاره جدید در منظومه شمسی + عکس
ناسا می افزاید: "معمولاً هنگامی که اجرام جدید برای اولین بار کشف می شوند، جمع آوری داده ها به منظور کاهش خطا و پیش بینی مناسب مدار آنها برای سال های آینده، چندین هفته طول می کشد."
در وب سایت CBS به نقل از ESA، آمده است که قطر این سیارک حدود 50 متر است، یعنی تقریباً برابر با طول استخر المپیک است و برخورد احتمالی بعدی آن با زمین زودتر از دو دهه رخ نخواهد داد، احتمالاً در سال 2046. در این حالت احتمال سقوط 1 در 607 تخمین زده می شود.
ستاره شناس ایتالیایی، پیرو سیکولی، قبلاً نوشته بود که در صورت وقوع فاجعه در سال 2023، DW می تواند در هر نقطه از اقیانوس هند تا ساحل شرقی ایالات متحده سقوط کند.